Wat is er nieuw

Hoogvinkarper op de bodem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AstronotusThomas
  • Startdatum Startdatum
A

AstronotusThomas

Guest
Hoi allemaal, naast mijn Pauwogen bak heb ik ook nog een gezelschapaquarium(pje) met een groepje hoogvinkarpers.
Een van de hoogvinkarpers ligt hele tijd op de bodem, en doet alsof ie stikt. Hij ademt hard en doet zijn kieuwen ver open.
Het is een vrouw.
 
PH:7
DH:4
NO2:0
NO3:5
 
hoe groot is je bak ?

Is de bak pas nieuw of al een poosje draaiend?

je verdiept in de eisen van het visje?
 
61 x 31 x 42 cm

Maanden

Het is een gezelschapsbakje, geen speciaalbak.
 
had mijn moeder ook met hoogvinkarpers.
ik heb ze in mijn 1m bak gedaan omdat ze stopte. ik heb hem sindsdien 1x op de bodem weergezien. ( toen hij er net 1 dag inzit)

dus weetniet of er een connectie is maar denk dat ie te klein is.
 
ik weet niet helemaal zeker , maar volgens mij willen deze visjes graag extra groenvoer , en een snufje zout er bij...

En ik geloof dat 1 meter het minimale mis ...


But don't shoot the messenger
 
groenvoer, is niet de reden volgens mij.
wij hadden wel groenvoer maar geen 1m bak
 
ik denk dat Botia je wel op weg kan helpen , die is er veel meer in thuis.

Maar volgens mij heeft t met bepaalde oorzaken te maken , en ik dacht dat t zelfs beter was om een speciaal bak er voor te hebben
 
Ten eerste is de bak veel te klein.

Verder zijn het dieren die niet geschikt zijn voor een gezeldschapsbak aangezien ze speciale wensen hebben.

- Het menu moet voornamelijk uit groenvoer bestaan. Liefst vlokken voor malawi cichliden of een Guppyvoeder. Met standaardvlokjes red je het niet. Daarnaast 2x per week levend of diepvriesvoer.

- De temperatuur mag niet te laag zijn 27-30 graden is sterk aan te raden.

- De minimale bakmaat is 1meter en dan 1 man met meerdere vrouwen.

- Een (zee)zout toevoeging te aan te raden voor deze vissen uit brakke wateren.

Al met al geen makkelijke soort en 90% sterft vrij snel bij de meeste mensen omdat men niet de juiste voorwaarden kan scheppen.
 
Ik heb t bakje verkocht.

Ik gaf ze af en toe rode mugge larven.

De temparatuur was goed.

1 Meter, ik denk dat dat een beetje overdreven is. Mijn oscars van 30 CM zitten in een 2 meter bak, lijkt me sterk dat een visje van 4 CM een meterbak nodig heeft.

Ik weet dat ze brakwater visjes zijn. De andere deden het wel erg goed. Deze at ook gwn goed, alleen ging hij op de grond liggen. Bovendien, dit visje heb ik net een anderhalve dag.
 
Ik had er al een paar.
 
4 cm.? Deze vissen kunnen ruim 15 cm. worden en zijn druktemakers. Ik vind een meterbak nog aan de kleine kant eigenlijk.
 
AstronotusThomas zei:
Ik heb t bakje verkocht.

Ik gaf ze af en toe rode mugge larven.

De temparatuur was goed.

1 Meter, ik denk dat dat een beetje overdreven is. Mijn oscars van 30 CM zitten in een 2 meter bak, lijkt me sterk dat een visje van 4 CM een meterbak nodig heeft.

Ik weet dat ze brakwater visjes zijn. De andere deden het wel erg goed. Deze at ook gwn goed, alleen ging hij op de grond liggen. Bovendien, dit visje heb ik net een anderhalve dag.
4cm? ik denk dat je dan toch even hier naar toe moet... www.hansanders.nl

Voor alle duidelijkheid dit is een Hoogvinkarper (wildvorm).
poecilia-velifera-25072013-03.jpg


In het wild worden ze 18cm in aquaria blijven ze meestal rond de 10-12cm hangen.
 
Wow! Mijne waren gevlekt zwart en wit, en ongeveer 4 CM!
 
Oh... ik heb me vergist in de naam, het is een dalmatier molly. GEEN hoogvinkarper.
 
AstronotusThomas zei:
Ik heb t bakje verkocht.

Ik gaf ze af en toe rode mugge larven.

De temparatuur was goed.

1 Meter, ik denk dat dat een beetje overdreven is. Mijn oscars van 30 CM zitten in een 2 meter bak, lijkt me sterk dat een visje van 4 CM een meterbak nodig heeft.

Ik weet dat ze brakwater visjes zijn. De andere deden het wel erg goed. Deze at ook gwn goed, alleen ging hij op de grond liggen. Bovendien, dit visje heb ik net een anderhalve dag.

Mijn excuus, ik haalde even de dalmatier molly en hoogvinkarper uit elkaar. Geen idee hoe aangezien ze erg verschillend zijn 😛
 
De Dalmatier mollie is een kruizing van diverse Mollie soorten waaronder ook de Poecilia velifera (waar je ook een dalmatier vorm van hebt). Ze worden rond de 10cm ze willen iets minder warm (25 graden)en wensen verder hetzelfde als de velifera.

Het kan ook nog zijn dat je de zgn Balloonmolly bedoeld. Dit is een Hoogvinkarper met een verkorte wervelkolom. De minimalebakmaat is 80cm en dezelfde eisen als de gewone Hoogvinkarper.

Een mannetje
molly.jpg
 
waarom neem je t advies niet gewoon aan ?

en anders niks vragen ...


Amen
 
Oke, zo ik al zei de vissen zijn verkocht. T bakje heb ik nu leeg.
Nee, mijn soort word 5 a 6 CM.
Mijna was al 4 CM
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ja dat klopt en daar is het nu beter dan in huis
      Terug
      Bovenaan