Wat is er nieuw

Hoornblad laat het afweten

60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Hallo

Ik heb nu een paar weken een bros hoornblad als drijfplant.
De eerste week groeide het als kool maar de laatste week wordt het minder met de plant.
De kleur van de plant wordt iets bruinig als je het vergelijkt met de plant die er achter staat
20191014_171046.jpg
( zie foto ) en hij groei haast niets meer.
De omstandigheden waar hij in zit is :
Ik gebruik co2
plantenvoeding all in one 25 ml op 600 liter per dag
goede water stroming
licht brand 8 uur op 90%
De waterwaardes zijn : PH 6,5
KH 7
NO2 0
NO3 10
PO4 2,0
FE 1,0

Test druppels
Dat dacht ik ook altijd al maar de vissen hebben geen last en de dropchecker geeft groen /licht geel aan.

Zal het beter zijn dat ik de co2 iets terug draai ?

Ik surf even mee....

mijn hoornblad groeit met heel dunne stengels en verliest zijn blaadjes onderaan.
ik gebruik EI, dus mest zou er genoeg moeten zijn, maar het is wel ineens gebeurd op de laatste 2 dagen voor mijn onderhoud, dus misschien was de mest al op.
Ik vermoed dat het kwam doordat mijn mosselplantjes te veel licht wegnemen.
Vandaag ververst, en de helft van de mosselplanten zijn weggehaald.

Bij mij in de bak ging dat ook niet lekker, geen idee waarom want de rest groeit prima.

Hallo

Ik heb nu een paar weken een bros hoornblad als drijfplant.
De eerste week groeide het als kool maar de laatste week wordt het minder met de plant.
De kleur van de plant wordt iets bruinig als je het vergelijkt met de plant die er achter staatBekijk bijlage 281799 ( zie foto ) en hij groei haast niets meer.
De omstandigheden waar hij in zit is :
Ik gebruik co2
plantenvoeding all in one 25 ml op 600 liter per dag
goede water stroming
licht brand 8 uur op 90%
De waterwaardes zijn : PH 6,5
KH 7
NO2 0
NO3 10
PO4 2,0
FE 1,0

Als de waarden kloppen heb je riant veel CO2 in je bak! Bijna 52 mg/l daar waar een gemiddelde van 22/23 mg/l zat is! Hoornblad is trouwens een gemakkelijke hard groeiende plant. Snoei je ook regelmatig? Regelmatig snoeien stimuleerd. Over het algemeen is dit een plant die in zoet en brak water kan. Maar er is een voorkeur voor middelhard water. Omdat je rijkelijk CO2 toevoegt kan hier de oorzaak liggen!

Laatst bewerkt:
Hoornblad is zo'n koppig plantje zoals valisneria. In de ene bak groeit die als de malle, in de andere bak gaat die voor geen meter. Soms gaat het maanden en jaren goed, dan is het weer op enkele dagen tijd kapot.
Veel licht en geen te hoge temperatuur zijn een must maar verder zal je je erbij moeten neerleggen dat het nu niet wil.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan