Wat is er nieuw

Hoort dat zo bij hout?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Ik heb afgelopen week wat hout gekregen bij een winkel.

Nu wou ik ze thuis schoonmaken, maar het hout laat een bruine afdruk achter op mijn hand elke keer als ik met mijn vingers het hout wat aandruk/stevig vast pak.
Ook kan ik met mijn nagels er stukjes af schrapen.
In een emmer in het water laat het ook een rommeltje achter.
Kleine stukjes die eraf vallen en als ik het schoon wil maken met mijn handen, komt er geen einde aan, het blijft afgeven/kleine stukjes hout laten los.

Het hout lag daar al in een bak met water, geen idee hoe lang.
Het hout stonk niet.
Wel zijn ze wat zacht van structuur en een beetje broos.

Kan ik dit hout veilig gebruiken?
Het gaat om kleine stukjes, geen grote brokken hout.

Het is wel hout wat onder water kan en is geschikt voor aquariums.
 
Ik denk dat je vrij zacht kienhout hebt.
Als ik nat kienhout hier neem kan ik er ook makkelijk mn nagel inzetten en er met de nagel een "laagje" afschrapen.
Het laat ook vaak troep in de bak na op de bodem.
Dat is de reden dat ik dat zachte kienhout in het verleden uit de bak heb gehaald.
Steeds lag er troep van op de bodem.
Dus je verhaal herken ik wel.
Wat hardere soorten zijn er ook wel zoals ik dacht Mopanihout.

Maar je kan het wel gebruiken hoor, maar het zal vast wel wat troep gaan geven.
 
jessicapilon zei:
Ik denk dat je vrij zacht kienhout hebt.
Als ik nat kienhout hier neem kan ik er ook makkelijk mn nagel inzetten en er met de nagel een "laagje" afschrapen.
Het laat ook vaak troep in de bak na op de bodem.
Dat is de reden dat ik dat zachte kienhout in het verleden uit de bak heb gehaald.
Steeds lag er troep van op de bodem.
Dus je verhaal herken ik wel.
Wat hardere soorten zijn er ook wel zoals ik dacht Mopanihout.

Maar je kan het wel gebruiken hoor, maar het zal vast wel wat troep gaan geven.

Zo lang het maar niet slecht is voor de waterkwaliteit of de toekomstige vissen, maar ik kan het dus wel gebruiken?
 
In principe kan je het gebruiken maar zou het zelf niet doen,heb ook weleens zo'n stuk hout gehad en daardoor zaten de sponzen van de filters heel snel vol met bruine drab wat dus van het hout afkwam.
 
Ja die heb je zeker,heb er zelf inmiddels zitten en die schrapen goed van het hout ondanks dat het niet zo zacht is als het vorige.
 
Seabait zei:
In principe kan je het gebruiken maar zou het zelf niet doen,heb ook weleens zo'n stuk hout gehad en daardoor zaten de sponzen van de filters heel snel vol met bruine drab wat dus van het hout afkwam.

Ben het helemaal met John eens en heb het dus ook niet meer in mn bakken hier staan.
 
jessicapilon zei:
Seabait zei:
In principe kan je het gebruiken maar zou het zelf niet doen,heb ook weleens zo'n stuk hout gehad en daardoor zaten de sponzen van de filters heel snel vol met bruine drab wat dus van het hout afkwam.

Ben het helemaal met John eens en heb het dus ook niet meer in mn bakken hier staan.

Ik heb ��n stukje gebruikt, de rest niet.
Dat moet te overzien zijn.
Mocht het wel voor problemen zorgen dan kan ik het hout er altijd nog uit halen.

956388_0_82_sam_5433.jpg
 
meksjoef zei:
Anderzijds heb je L-nummers die gek zijn op zacht hout 😉

Zo iets dacht ik ook al, inderdaad.

Maar er komen hier geen L-nummers.

Heb zoals gezegd ( zie mijn vorige post in dit onderwerp voor de foto), ��n stukje gebruikt.
Mocht het wel voor problemen gaan zorgen kan ik het er altijd nog uithalen en een ander stukje zoeken in de winkel(s).
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan