Wat is er nieuw

houdbaarheid profito

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pieter_1983
  • Startdatum Startdatum
P

Pieter_1983

Guest
Hoi,

Ik zit net op zooplus en daar zie ik dat de profito per 5l heel wat Europa per liter goedkoper is als steeds bakjes van 500ml. Hoe zit het met de houdbaarheid van profito? Ik gooi er op het moment iedere dag 4 a 5 ml in dus doe er wel een paar dagen mee met zo'n grote kan maar vraag me dus af of het kwaad kan.
En zou ik het dan Door zo'n opvoerpompje automatisch iedere dag kunnen laten vullen?

Je moet anders eens op je flesje kijken die je nu hebt. Als je weet wanneer die is gekocht weet je ongeveer hoelang je het kan bewaren. Er staat wel een datum op het flesje als het goed is.
Als je goedkoop plantenvoeding wil gebruiken dan wil ik je als tip geven dat poeders vaak stukken goedkoper zijn en net zo goed hoor. Zie bij Aquariumbemesting.nl de csm+b.

Op zich niet duur,4euro per 500 ml scheelt i.d. de helft.
bij 5ml verbruik per dag zou dus 1000 maal zijn is dus ongeveer 2jaar en 9 maanden.
Profito is gechelateerd,de fabrikant zegt zelf dat het zeker 2 jaar goed houdbaar blijft na opening,mits niet blootgesteld aan zonlicht of temperaturen boven de 50 graden.

grt koos.

De poeders zijn dacht ik ook gewoon met chelaten hoor.
ik gebruik het met succes zoals veel EI gebruikers.

Heb ff gekeken maar poeder is 4,25 per 500 ml, 4,25 x 10 = 42,50 per 5000ml en dan moet je zelf mengen met osmose of demi water wat ik dan ook nog ff ergens vandaan zien te halen.

Kant en klare profito kost bij zooplus.nl 39,95 per 5000 ml en dan ben je gelijk klaar.

dus denk maar dat ik aan de profito ga. werk op dit moment al goed, de planten groeien aardig 🙂

Pieter_1983 zei:
En zou ik het dan Door zo'n opvoerpompje automatisch iedere dag kunnen laten vullen?
Ik weet niet wat je hiermee bedoeld..
Als je hiermee bedoeld het gebruik van een doseerpomp, dan is Profito (dacht ik) niet geschikt aangezien een deel der ingredi�nten bezinkt en het mengsel telkens geschud dient te worden.

ja bedoelde doseerpomp.

Nou heb het busje profito wat ik nu heb helemaal rondom bekeken maar kan nergens vinden dat het geschud moet worden. Heb het dan ook nog nooit gedaan, maar als het wel zou moeten hoor ik graag van iemand.

Pieter_1983 zei:
ja bedoelde doseerpomp.

Nou heb het busje profito wat ik nu heb helemaal rondom bekeken maar kan nergens vinden dat het geschud moet worden. Heb het dan ook nog nooit gedaan, maar als het wel zou moeten hoor ik graag van iemand.

Ik heb de Profito-fles ook nog nooit geschud. Staat ook nergens en ik heb het idee dat er weinig te schudden valt aan de inhoud.

Pieter_1983 zei:
Heb ff gekeken maar poeder is 4,25 per 500 ml, 4,25 x 10 = 42,50 per 5000ml en dan moet je zelf mengen met osmose of demi water wat ik dan ook nog ff ergens vandaan zien te halen.

Kant en klare profito kost bij zooplus.nl 39,95 per 5000 ml en dan ben je gelijk klaar.

dus denk maar dat ik aan de profito ga. werk op dit moment al goed, de planten groeien aardig 🙂

Het kan prima met leidingwater hoor.
Ik doe dat al jaren.

Profito hoeft niet te worden geschud

greenbee zei:
Heb toch andere ervaringen gehad. 😉

greenbee zei:

Niet schudden, moet je eens een keer vergelijken.
1 keer niet schudden lijkt het net slappe thee qua kleur, en 1 keer goed schudden is de profito veel donkerder.

Dus ligt wel wat op zijn eigen na verloop van tijd,

Grtz. Daan

ik had een mailtje naar easylife gestuurd of ik het met een doseerpomp kon gebruiken en het antwoord was dat het niet geschud hoefde te worden.

was even zoeken naar de mail
Geachte,

Dank u voor uw interesse in onze Easy-Life producten.
Nee, ProFito hoeft niet elke keer geschud te worden, het kan in een doseerpomp systeem.

Met vriendelijke groet,
Team Easy Life

pelikano zei:
greenbee zei:

Niet schudden, moet je eens een keer vergelijken.
1 keer niet schudden lijkt het net slappe thee qua kleur, en 1 keer goed schudden is de profito veel donkerder.

Dus ligt wel wat op zijn eigen na verloop van tijd,

Grtz. Daan

Dat zou ik ook denken hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan