Wat is er nieuw

Hout identificatie

Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Leeftijd
30
Spiderwood?

wood id.jpg

Volgens mij is het wortelhout en geen spiderwood, Spiderwood is licht van kleur en wortelhout donkerder en robuust van formaat.

Is dit geen mangrove hout?

Spiderwood is het iig niet.

Is dit geen mangrove hout?

Spiderwood is het iig niet.

Volgens mij is wortelhout meer welvend dan mangrove maar 100% zeker durf ik niet te zeggen.

Het is driftwood zag ik uiteindelijk. Hoe heet dit in het Nederlands? Kan je deze houtsoort combineren met Spiderwood of gaat dat kleurverschil / onnatuurlijk worden?

Volgens mij is driftwood een verzamelnaam. En je kunt het combineren maar dan gaat het waarschijnlijk wel drukker van ogen in je bak. Maar het is maar wat je mooi vindt. Ik was voor 1 houtsoort gegaan. En anders de stukken niet doorelkaar leggen maar clusteren.

Geen spiderwood in ieder geval en het lijkt me ook een soort kienhout/wortelhout toe.

Is een combinatie van minimaal 2 soorten als je goed kijkt,de lichtere stukken bovenop de grotere stukken is spiderwood hoor.

Bedankt voor alle reacties. Blijf twijfelen waar ik voor wil gaan. Ben bang dat ik van alleen Spiderwood niet echt dikke stammen kan vinden om mooie bomen te creëren. Maar combineren en een kermis ervan maken is ook niets.

In de opstelling zoals op de foto vind ik het wel een natuurlijk ogend geheel, het ligt er aan of je dit soort stukken kan verkrijgen en de opstelling welke je er mee maakt.

In de opstelling zoals op de foto vind ik het wel een natuurlijk ogend geheel, het ligt er aan of je dit soort stukken kan verkrijgen en de opstelling welke je er mee maakt.

Lijkt me gaaf om zoiets te maken. Zal lang duren om zulke stukken te vinden. Ik weet alleen niet wat echt veilig is om te combineren. Welke houtsoort lijkt er veel op maar heeft over het algemeen grovere stukken? Lijkt me zonde om veel geld te spenderen en achteraf teleurgesteld zijn met het resultaat.

Ik las nu ergens dat er ook shen wood is gebruikt. Lijkt een product dat niet echt commercieel verkrijgbaar is.

Haha, hout uitzoeken is een ramp 😡
Geen enkel stuk is zoals je het in je hoofd hebt, en als je wat vind valt het vaak nog tegen, succes :thumbs:

Een oplossing is dan misschien met een 3D printer zelf iets fabriceren maar ja dat is dan weer geen echt hout:stars:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan