Wat is er nieuw

Hout plaatsen in een bestaand aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Blup Blup
  • Startdatum Startdatum
B

Blup Blup

Guest
Goedemorgen,

Ik heb sinds 3 maanden een klein zoet water aquarium van 60x30x30. Er zwemmen wat vissen in en is aardig mooi beplant. Al getest op waardes en de bak is prima op kwaliteit. Nu zit ik erover te denken om een stuk hout erbij te plaatsen. Nu lijkt mij dat ik niet zo maar een stuk mangrove hout erin kan gooien en dat het goed is. Moet ik het eerst laten weken in een bak water of moet ik er iets anders mee doen? Iemand goede tips of idee�n? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Een beginner
 
Het stuk hout even onder de warme kraan flink schoonborstelen, kijken/voelen of er geen zachte/rotte plekken aanzitten.
Daarna laten inwateren in een emmer..af en toe het water verversen van de emmer. Als het niet meer blijft drijven in je bak plaatsen.
 
Inwateren in warm (niet kokend) water gaat wat sneller dan met koud water.
 
Dank jullie voor de tips. Nu nog een mooi stuk hout uitzoeken 😉
 
Nog een Tipje, kook wat water in de waterkoker en gooi dit over het hout.
Op die wijze kook je het niet helemaal stuk, maar zijn evt ziektekiemen en ander vuil geneutraliseerd.
Herhaal dit een aantal keer... als het goed is, hoor je ook de lucht uit het hout komen.
Je hout zal sneller zinken hierdoor.
 
Ik ben het met @MsFelix eens , ik doe het ook altijd zo. Dat geeft mij een goed gevoel.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan