Wat is er nieuw

Hout, stenen en planten...

Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Berichten
509
Locatie
Den Haag
Zatardag hebben we de eerste stap gezet in onze aquarium hobby!!!
We hebben bij een grote Haagse aquariumzaak een mooi stuk hout gekocht, wat nu in het water ligt.

We hebben besloten om een Juwel Rio180 te gaan aanschaffen!
Qua bodem zijn we er uit. Hout hebben we dus nu ook. In de komende herfstvakantie willen we hem gaan ophalen en inrichten.

Dan willen we nog een paar stenen hebben. Dus de vraag is, waar halen jullie die meestal vandaan?
Lavastenen kan, lees ik hier, maar ik vind keien eigenlijk mooier. Misschien naar een tuincentrum met een flesje azijn of zo. Gebruiken jullie gewoon schoonmaakazijn?

Dan lees ik dat jullie meestal adviseren om qua planten met snelgroeiende planten te beginnen, die ook nog zuurstof afgeven. Welke planten zijn daarvoor het best geschikt?

Tenslotte zie ik, dat jullie vaak wat droogvoer in het water gooien om o.a. de bacterien opgang te krijgen. Is nog een bepaald soort van belang?

Zodra we het aquarium hebben, zal ik een topic openen in het fotoalbum.
 
Ik heb veel leisteen gebruikt. Haalde ik bij De Vogelkelder in Den Haag.

Hoornblad, waterpest groeien snel en produceren aardig wat zuurstof. Paar flinke bossen neerzetten/drijven.

Gewoon vlokvoer uit zo'n potje voor tropische vissen..beetje verkruimelen.

Veel succes en plezier!
 
Maaskeien bij bijv. tuinland kost iets van 35 cent per kilo. Plantjes bestel ik meestal online, stuk goedkoper.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan