Hout

  • Onderwerp starter MijnAquarium
  • Startdatum

M

MijnAquarium

Guest
Ik weet niet of dit hier past, maar ik kon geen betere plek vinden.

Ik heb drie stukken mooi, als talawawood uitziend hout waarvan de grootste ongeveer 40x2x50 is. Ik ben heel blij ermee omdat ik daar op dit moment veel aan heb met een nieuw aquarium dat ik wil opstarten. Leuk en aardig allemaal, maar ik heb wel een probleem: het hout heeft minstens 2 jaar buiten op een konijnenhok gelegen en ik heb geen idee waar het vandaan kwam.
Nu is de grote vraag, zou het veilig zijn het hout met de indraai mee te laten draaien en daarna de visjes toevoegen en eventueel het hout behandelen. En als ik het moet behandelen, hoe?
 
Ik zelfnals ik hout koop laat ik die 2 3 weken in een emmer oid met een stromingspomp zitten en om de zoveel dagen water vervangen.

Niet nodig maar zo kan ik zie of ie nog veel afgeeft.
Stromingspomp is ook niet nodig. Heb eigenlijk geen idee wrm ik het doe. Maar in jou geval, zou ik het 2 3 weken apart in een emmer oid plaatsen.

Maar dat is mijn advies. Weet niet wat andere zeggen.

Je weet het nooit.
 
Zolang je zeker weet dat het aquarium veilig hout is, is er weinig aan de hand.

gezien het zo lang buiten heeft gelegen we leven goed schoonmaken, even een weekje laten weken in een speciekuip ik ook aan te raden.
 
Denk dat er juist heel veel aan de hand is met hout dat zolang buiten ligt, daar leven allerlei insecten en dergelijke in, dus zou hem dan eerst 2 weken in een speciekuip onder water zetten zodat alles doodgaat wat er nu inzit
 
Ik zou ook niet het risico willen lopen dat er allerlei gespuis inzit en bepaalde bacterien of schimmels. Dus ik zou het ook eerst enkele weken in een emmer plaatsen en even met heet water overgieten.
 
Ik dacht al dat zoiets moest gebeuren, ik zal het proberen en kijken hoe het hout er dan aan toe is. Ik zou het na de zomervakantie pas nodig hebben dus tot dan laat ik het binnen staan.
 
Ik dacht al dat zoiets moest gebeuren, ik zal het proberen en kijken hoe het hout er dan aan toe is. Ik zou het na de zomervakantie pas nodig hebben dus tot dan laat ik het binnen staan.
als je het al hebt en na zomervakantie gebruikt zou je het nu alvast in water kunnen laten toch.
 
als je het al hebt en na zomervakantie gebruikt zou je het nu alvast in water kunnen laten toch.
Mmm, ja maar dan staat het behoorlijk lang onder water terwijl ik het niet in de gaten kan houden plus het feit dat ik het na de zomervakantie ook niet meteen nodig heb, als ik het wel zou doen ben ik bang dat ik ook een stromingspompje wil :D
 
Mmm, ja maar dan staat het behoorlijk lang onder water terwijl ik het niet in de gaten kan houden plus het feit dat ik het na de zomervakantie ook niet meteen nodig heb, als ik het wel zou doen ben ik bang dat ik ook een stromingspompje wil :D

naja wat zou er moeten gebeuren dan?

niks kan er gebeuren hoor

stromingspomp heeft denk niet veel nut maar ik had zo een ding over in de la dus ik dacht waarom niet baat het niet schaadt het niet, zeg maar.
 
Mmm, ja maar dan staat het behoorlijk lang onder water terwijl ik het niet in de gaten kan houden plus het feit dat ik het na de zomervakantie ook niet meteen nodig heb, als ik het wel zou doen ben ik bang dat ik ook een stromingspompje wil :D
Hout heeft soms een lange tijd nodig om in te wateren voordat het gaat zinken, in dat oogpunt kan je daar niet vroeg genoeg aan beginnen.
 
Nou ja, dan zal ik het er voor ik weg ga in een grote bak leggen met een steen erop, in ieder geval wel fijn dat ik het niet absoluut zeker niet kan gebruiken. Dank jullie wel!
 

Terug
Bovenaan