Wat is er nieuw

hout

  • Onderwerp starter Onderwerp starter roxen
  • Startdatum Startdatum
R

roxen

Guest
goedenmiddag

ik heb nu kunstof blokken in mijn aquarium eigenlijk vind ik hout veel mooier maar ik hou van super helder water en mijn ervaring met hout is dat het water geel bruinig kleurt...

iemand ervaring??? of oplossing???

gr roxen
 
Actieve kool of Purigen in je filter steken.
Dat zal de kleur doen verdwijnen.
 
Ik heb daar nooit echt last van gehad? Het is wel zo dat het water iets bruiner kleurt, maar goed afspoelen en schrobben van tevoren scheelt al een hoop. En ach, als je water nu een paar dagen wat troebeler is, en daarna weer helder, dan is het toch goed?
 
Ik heb ook op advies van de aquaria zaak waar ik mijn hout heb gehaald beide stukken hout in een emmer gezet en dan met kokend water uit de waterkoker afgespoeld. Nooit last van verkleuring in m'n water gehad gelukkig 🙂
 
Ben juist blij met die verkleuring. Past bij mijn bak. Voeg om die reden ook catappabladeren toe en af en toe wat rooibosthee.
Zo zie je maar, dat we allemaal verschillen 😉
 
Ik heb verschillende houtsoorten (gehad) en met spiderwood had ik de minste verkleuring vanaf het begin. Heb ik wel 3 weken in een emmer gehad voor het ging zinken en maar twee dagen iets verkleuring in de emmer.
Kienhout of wortelhout gaf wel een periode verkleuring maar matig en ook eerst in een emmer laten weken helpt al om de verkleuring niet in je aquarium te krijgen.

Mopani hout heb ik nu in m'n 40 liter cube en dat blijft echt donker verkleuren. Ik vind het mooi maar als je geen verkleuring wil zou ik sowieso niet voor mopani hout kiezen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan