Wat is er nieuw

Houten vloer onstabiel

• Onderwerp starter Onderwerp starter MartijnK
  • Startdatum Startdatum
M

MartijnK

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben een verhuis aan het plannen naar een huis met een houten vloer.
Hier staat al een aquarium in (90L) op een meubel met vlak onderstel, maar het aquarium is wel heel onstabiel. Als je er langs loopt zie je het al wiebelen :s

Ik zelf heb een aquarium van 190L (100x40x50 ong.) en ik ben bang dat hier hetzelfde gaat gebeuren�

Iemand ervaring met het stabiliseren van vloeren of manieren om je aquarium toch stabiel te houden?

Alvast bedankt!

Houten vloer verwijderen op de plek waar het aquarium komt en een betonnen fundering storten

dan zul je moeten uitvinden waarom de vloer beweegt
kan zijn dat de planken meebuigen of erger de balken zijn niet goed meer kopse kanten verrot
aan de eerste is vrij makkelijk wat te doen houtenplaat op de plaats waar de bak komt over de planken schroeven
bij de 2 zul je de balken moeten aanpakken/ondersteunen

groet

jaap

Je kan een houten vloer, als je eronder kan komen tenminste het beste steunen met zgn. poeren, dit zijn een soort krikken die je vast onder de balken klemt en die rusten op de grond.
Het is echter zeer wel mogelijk, dat de kopdragers van de balken juist aan de muur zijn aangetast door vocht of houtworm/boktorren. Als dat het geval is, dan woon je straks link!

Verder zijn de hierboven gemelde oplossingen ook goed, zeker die van de houten plaat ter grootte van de aqua(kast). Plaats daarbovenop dan een tempex plaat van 1 cm dik! ( tegen trillingen)

Veel succes, en laat je vloer door een expert beoordelen!!

Is het de vloer of staat het bestaande aqua bv op een gammele kast. Dat laatste ben ik namelijk ook wel eene tegengekomen...

Bij grotere bakken op houten vloeren raad ik eigenlijk altijd aan om middels een plaat de druk meer te verdelen. een houten plaat heeft echter ook en nadeel. Het moet al gauw relatief dik zijn. Neem jechter een stalen plaat bij voorkeur behandeld of rvs als je geld te veel hebt is 2-3 mm al voldoende kun je en je vloer , BV laminaat oid er keurig overheen leggen. zie je niks meer van.

Op die manier heb ik zo een 10 jaar lang een 160X60X60 bak op een houten vloer gehad.

dankje voor de reacties allemaal!

ik denk dat ik wel genoeg oplossingen heb gehoord hier 🙂
Ik ga even kijken wat we kunnen doen in de toekomst

Ik heb altijd een RIO 180 zonder problemen op mijn houten vloer gehad. Met het erlangs lopen een beetje wiebelen idd maar dat is geen probleem hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan