Wat is er nieuw

HQI verlichting boven open aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Caedes
  • Startdatum Startdatum
C

Caedes

Guest
Ik ben van plan om een 110x90x50 bak (http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1436437) te gaan maken met als inrichting veel bodemplantjes, een beetje zoals amano dat doet. Het lijkt me mooi om een er een open bak van te maken met hqi verlichting maar hoeveel watt enzo zou ik dan nodig hebben? Budget is vrij krap dus het wordt sowieso iets van marktplaats.

Hoor graag van jullie!
 
Niemand enig idee?
 
Mmmm, HQI zie je vaak in gebruik in combinatie met tl lampen, waarschijnlijk omdat HQI vrij oranje licht geeft. Via marktplaats kun je beter kijken naar een t5 kap met een stuk of 4/5 lampen. Er zijn veel mooie kappen voor open aquaria. Als je bent zoals ik, en je wil graag iets maken, dan moet je kijken wat je kunt kopen wat in je budget past. En dat dan in een kap verwerken. Ik heb ook een kapje gemaakt met 1 tl en 3 LED strips, wat ook heerlijk werkt, je hebt namelijk ook meteen nachtverlichting.

Groeten
 
Dankjewel Guppenvriend. Van dat pure HQI-licht wist ik inderdaad. Was ook van plan om er eentje te zoeken die ook tl-balkjes er bij had. Heb je enig idee wat voor wattage ik nodig zou hebben?
 
daar heb ik geen ervaring mee, er zijn werkelijk experts op het gebied van ervaring hier. Ik hoop dat die hier even op kunnen reageren.

groeten Matthijs
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan