Wat is er nieuw

hs aqua flora scape all in one

Blub

Active member
Lid geworden
15 maart 2025
Leeftijd
31
Ik heb vandaag een grote hoeveelheid nieuwe planten aan mijn bak toegevoegd. Hierbij zitten ook planten die de voeding voornamelijk uit het water halen. Ik zal dus vloeibare plantenvoeding moeten gaan toevoegen.

Is er iemand die ervaring heeft met de hs aqua flora scape all in one?

Over het algemeen ben ik altijd wel tevredenbover de producten van hs aqua, maar ik wil niet iets aanschaffen wat niet goed werkt.

Alles zit er in maar het is vrij duur.
All in one van planted box is een stuk goedkoper en je zou ook zelf poeders kunnen mengen.

Wil je een bepaalde methode aanhouden zoals de estimative index of meten en aanvullen?

Alles zit er in maar het is vrij duur.
All in one van planted box is een stuk goedkoper en je zou ook zelf poeders kunnen mengen.

Wil je een bepaalde methode aanhouden zoals de estimative index of meten en aanvullen?
Dit is voor het eerst dat ik met plantenvoeding moet gaan werken (behalve roottabs). Dus ik wou beginnen met een all in one, omdat de planten er ook net instaan. Zodra deze dan goed zijn gesettled kan ik kijken of ik zo door blijf gaan of dat ik overstap op poeders en testen.
Plantedbox had ik ook al gezien, maar dit is dan weer meteen een 1 liter fles, waar hs aqua 500 ml is. Na 500ml ga ik er van uit dat de planten goed geworteld zijn en ik kan kijken hoe verder

Ik ben van mening dat als je een plantenvoeding gebruikt waarbij niet wordt vermeld wat je exact aan het water toevoegt, dat je het niet moet gebruiken.
je hebt nml geen idee wat je in het water kiepert.
Bijna alle bekende aquariummerken hebben dikwijls een bemestingslijn in hun assortiment:
HS Aqua, JBL, Eheim, Superfish, AquaMedic, Colombo, Fluval, JBL, Tetra en Velda. Die zou ik echt aan niemand aanbevelen.

Koop dan liever de AIO van aquariumbemesting.nl of nog verstandiger maak ze lekker zelf.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan