HS Lago 30 nano bakje.


Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 december 2011
Berichten
34,289
Locatie
Middelburg
Iemand al ervaring met dit bakje toevallig?
Heb er net 1 meegenomen van de winkel,zit alleen geen gebruiksaanwijzing bij.
Nou zal het geen hele toestanden zijn maar kan toch zo 123 niet vindden hoe het precies zit met dat ingebouwde filtertje.
 
Zo'n losse ken ik wel maar in dit bakje zit een ingebouwd filtertje
 
Heb het inmiddels al voor elkaar.
Ziet eruit als een goed systeem om garnalen te killen als je het mij vraagt...
 
Haha, nou lekker zeg. Panty erom doen of een ander filter gebruiken. Ik ben in 3 overgestapt op de Aquaell Mini Pat en die bevalt ook erg goed.
 
Zal de boel zo eens vullen en kijken,wie weet valt het mee.
Eerst maar eens de Vision een beurtje geven want is ook nodig.
Foto's volgen nog John!
 
Bakje staat maar zoals ik al dacht is het filtertje zo niet geschikt voor garnalen.
Lossen we ook wel weer op,aanzuigbuisje al iets ingekort want zat anders halverwege de bodembedekking.
Deksel geeft wel wat gebrom door van het filtertje maar is binnen de norm vind ik.
Mooi helder licht van de led dus helemaal tevreden tot zover.
 
Had het al eens eerder zien staan maar vond het toen te duur maar is zeker een leuk bakje Sanneke.
Enkel het binnenfilter is 10 keer niks dus gaat er morgen uit.
 
Had het al eens eerder zien staan maar vond het toen te duur maar is zeker een leuk bakje Sanneke.
Enkel het binnenfilter is 10 keer niks dus gaat er morgen uit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in geen enkel bakje hier het originele filter er nog in heb zitten.
Allemaal waren ze niet garnalenproef.
 
Garnalenproef is het zo door een sponsje op de inlaat te doen maar vind de circulatie zo weinig.
Staat op het filter zelf dat de max capaciteit 342 l/u is maar komt nu totaal niet in de buurt en zie ook geen mogelijkheid om het op te schroeven.
 
Ah, oké, dat is idd een ander systeem, zag het net in je fototopic ;)
Apart filtertje! Jammer dat hij dan zo weinig vermogen heeft.
 
Zeker jammer,vandaag een hoekfiltertje van Dennerle gehaald dus kan morgen op het gemakje de boel eens verbouwen.
 
Bedankt John,ik ga zo aan de klus beginnen en zal tussendoor wat foto's maken voor je ;)
 
Ik moet me eerst nog geestelijk voorbereiden hoor dus duurt nog ff.
Ga maar gerust tijdens het wachten naar het toilet hoor want zou het niet zo fijn voor je vinden als je het niet meer kan houden en met een vieze broek achter de pc zit! ;)
 
Tjee zeg, je lijkt wel een ouwe kerel :D:D. Volgens mij heb je nu wel genoeg tijd gehad om je voor te bereiden. Dan ga ik nu snel nog even naar het toilet:juggle:
 
Is gelukt hoor,was wel ff lastig maar met mijn engelengeduld komt alles goed! ;)
Heb het met een los ijzerzaagje gedaan.

P1140133 (1024x768).jpg


P1140134 (1024x768).jpg


P1140136 (1024x768).jpg
 
Tjee, wat zonde van zo n mooie bak zeg:(:(. Haha, geintje en mooi dat het is gelukt John. Toch maar goed dat je wat geduld van mij hebt meegekregen he:D:D;).
 
Dat had best weleens mogelijk kunnen zijn Sanneke want heb ik wel vaker zulke grapjes! ;)

Ja sinds ik je ken is mijn geduld stukken toegenomen John,moet wel want zou anders hele dagen boos op je zijn.... :D
 
Inmiddels een iets groter formaat van dit bakje staan,de Lago 40 van 30 liter.
Zelfde verhaal met het binnenfilter als de 30 dus is gewoon allemaal prul het filtergebeuren van deze bakjes.
 
Nog even doorzoeken en er komt een meterbak:D:D

Veel binnenfilters zijn inderdaad flut John en kunnen zo de kliko in:(
 
Klopt John,waardeloze van deze bakjes is dat er een hele constructie voor het filter aan de bak vastzit maar laat ik misschien deze keer wel zitten en verwijder enkel het pompje.
Gelukkig nog een Aquael mini op reserve!
 
Kan in principe blijven zitten,is enkel een gefrummel om de stekkers van het verwarmingselement en straks het andere filter door de openingen te krijgen maar is te doen.
Zitten trouwens standaard van de keramische pijpjes bij het filter en zijn net van gips want ze slijten weg binnen een mum van tijd.
 

Terug
Bovenaan