Wat is er nieuw

Huidige aquarium goed of toch een andere?

• Onderwerp starter Onderwerp starter anananas
  • Startdatum Startdatum
A

anananas

Guest
Hallo!

Afmeting huidige bak: 85 (of 75, ik weet het even niet meer precies) x 35 x 50 cm (L x B x H)

Ik heb dus ��n bak waar voorheen schildpadjes in zaten (vorige eigenaar), volgens mij zat er ook water in (aan de kalkaanslag te zien). Ik moest een jaar terug met spoed een aquarium vinden omdat m'n gerbils besloten te gaan vechten en eentje dus moord-agressie vertoonde. Die zit dus nu alleen in dit aquarium. Het is een echt aquarium, met deksel + licht en meubel.
Er is aan ��n kitrand wat geknaagd, het is niet helemaal weg geknaagd, alleen kleine randjes. Qua urine die de kitranden zou aantasten maar ik mij weinig zorgen over, gerbils plassen h��l weinig en doen dit voornamelijk in de zandbakken (snoeppot waar badzand in zit, dit gebruiken ze ook weer als toilet). De bakken worden ook regelmatig schoongemaakt en ik kom nooit natte plekken tegen oid.

Hoe kan ik het beste testen of deze bak nog geschikt is als aquarium? Kan ik hem buiten plaatsen en vullen met water en dan kijken of hij na 2 weken niet lekt? Moet ik voor de zekerheid de randen extra kitten?

Dan heb ik nog een andere vraag. De voornaamste reden dat ik dus visjes wil, komt omdat ik laatst in de Hornbach was en zag dat zij aquaria verkopen voor een paar tientjes. Het viel mij op dat de meubels en deksel vooral prijzig zijn! Maar stel dat mijn aquarium niet geschikt is, zou ik dan zo'n losse aquarium daar kunnen kopen (in dezelfde maat ongeveer, dan kan hij op de meubel staan en kan de deksel gebruikt worden)? Of zijn deze van mindere kwaliteit? Ik zou het namelijk zonde vinden als ik een compleet nieuwe set ga halen terwijl ik 2 van de 3 onderdelen verder heb. Deksel heb ik ook niet meer gebruikt trouwens, vanwege de ventilatie.
Ik kon niets vinden over de kwaliteit en ervaringen van deze aquariums via google en 't is nogal wat als zo'n aquarium uit elkaar valt...

Groetjes Danielle en alvast bedankt!

hornbach verkoop best goede aquaria, maar ik zou dan voor een compleet nieuwe set gaan.
Maar dan zonder filter en/of verwarmingselement.
Of je lichtkap past is maar de vraag, maar dan zou ik zeggen: Meten is weten.
zelf heb ik een Rio 125 gekocht, en mijn oude rekord 80cm bak verkocht.
die was zwart en ik heb nu een witte bak.

Alle kleuren en variatie's zijn mogelijk, het is maar net wat jezelf mooi vind.

Over die kitranden, staan mooie filmpjes op youtube, voor het controleren en/of vervangen ervan.
Buiten je aquarium vullen en testen lijkt mij de beste optie. Vullen tot de randen, en dan met je vingers over de kitranden strijken, kijken of het gaat lekken al je erop drukt.

Succes met het hele verhaal en hopende op een lekvrije bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan