Wat is er nieuw

Huis Helena slak beschadigd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rohol
  • Startdatum Startdatum
R

Rohol

Guest
Het huisje van mijn ene Helena slak is in de laatste weken erg lelijk geworden. Het huisje van deze slak was altijd al lelijker dan die van de andere slak, maar de laatste tijd is het wel heel ernstig geworden. Iemand enig idee wat dit is en hoe het verholpen kan worden?

img_0534aq_(1).jpg

img_0534aq_(3).jpg

De onderkant
img_0534aq_(2).jpg

defecten in het huisje van de slak worden vaak door de slak zelf gerepareerd, als het niet te ernstig is natuurlijk
kan de foto's helaas ook niet zien

Op de een of andere manier heeft het upload programma ze niet gepakt, hierbij nog een poging.

img_0534aq.jpg

img_0534aqua.jpg

img_0534aqu.jpg

De witte korreltjes die aan hem zitten zijn delen van het grind. Wilde hem niet extra belasten door hem aan te raken.

Lijken wel eitjes aan dat lijf zeg.
Ik heb hier ook een hele oude Helena van een jaar of 2 a 3 en die heeft ook een beschadigd huis zoals bij jou. Komt ook door de leeftijd en dat ze weleens vallen en door vissen misschien.
Ik zou me er niet te druk om maken hoor.

rekord7005.jpg

Dit is mijn oudste slak, ook niet echt een beauty meer! Volgens mij heeft het met leeftijd te maken?

Zou een broer van die van mij kunnen zijn hoor. Ik zoek het ook in de leeftijd.

Daar hoopte ik stiekem al op. Hij is namelijk al minimaal 2 jaar oud. Maar het rare is dat mijn andere slak dezelfde dag is gekocht en die is nog mooi. Vandaar dat ik het toch even wilde vragen. Bedankt voor de geruststellende reacties!
Iemand een idee hoe oud de slakken kunnen worden eigenlijk?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan