Wat is er nieuw

Huiskamer plantje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Polarbear
  • Startdatum Startdatum
P

Polarbear

Guest
Hoi,

Ik had aantal plantjes gekocht voor mn 1.20m bak.
Ik had een plantje meegenomen, en zat toen te denken of dit nou ook een kamerplantje is of toch niet?
Volgens de aquariumwinkel niet. (Strijker Aquariumhandel Rotterdam)
Plantje is ongeveer 10/15cm groot,

494478polarbear_0_82_20140328_1218201.jpg

334533polarbear_0_82_20140328_1218071.jpg

Lijkt me een Anubias soort, dat is een moerasplantje dat het aardig in het aquarium doet.
Geen huiskamerplantje.

~ Ivo

Dat is inderdaad een Anubias, erg mooie en makkelijke planten.

Okee!

Omdat het sterk leek op een Anthurium kamerplant.
Vandaar mijn vraag.

Een Anubias. die kan je tussen stenen of op hout plaatsen en niet met de wortels in de bodem.

Zo gek is de verwarring eigenlijk ook niet, beiden familie van de aronskelken (Araceae).

Edit:
ik heb even gekeken, maar die Anthurium komen niet voor in het topic over de meest als aquariumplant verkochte huiskamerplanten: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... mber=96188
Als iemand dat wel een keer ziet zouden die dus moeten worden toegevoegd, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ze nog nooit ben tegengekomen (de Anthurium) en diverse anderen uit dat topic wel.

~ Ivo

panchax zei:
Een Anubias. die kan je tussen stenen of op hout plaatsen en niet met de wortels in de bodem.

Dat was ook van plan. Heb hem nu tijdelijk in bodem, ga dit weekend aantal stenen laten waar in hem tussen wil zetten om erop te laten groeien.

Mascha&Ivo zei:
Zo gek is de verwarring eigenlijk ook niet, beiden familie van de aronskelken (Araceae).

Edit:
ik heb even gekeken, maar die Anthurium komen niet voor in het topic over de meest als aquariumplant verkochte huiskamerplanten: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... mber=96188
Als iemand dat wel een keer ziet zouden die dus moeten worden toegevoegd, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ze nog nooit ben tegengekomen (de Anthurium) en diverse anderen uit dat topic wel.

~ Ivo

Mooizo, daar ben ik blij mee iedergeval.
Maar nu heb ik zekerheid dat ik toch de goede plantje heb gehaald.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan