Hulp bij de keuze voor plantenbemesting.


Ooh oké, fosfaat is toch wel een belangrijke, misschien toch maar eens gaan meten en evt. toevoegen?
 
Dat is wel aan de lage kant, dat zou wel naar de 1,5 mogen.
 
upload_2019-5-30_13-34-18.jpeg
Kaartje.
 
ik bedoel <0,02
Dat is dus nog 10 x minder, grappig dat het kaartje zegt dat het dan goed is, planten groeien voor geen meter met die waardes.

Is nog van lang geleden dat iedereen dacht dat hoge fosfaat en nitraat waardes slecht zouden zijn voor de vissen en dat je er alg door zou krijgen.
 
Deze test is volgens mij ook voor zeewater en daar komen deze waardes volgens mij nauwkeuriger.
 
Zie de verpakking. Op de gebruiksaanwijzing staat ook voor zoet water.
upload_2019-5-30_16-3-49.jpeg
 
Snap ik, naar in de gebruiksaanwijzing staat niets over de manier van testen of de kleur en de waarden op het papier. De schaal voor de waarden zouden voor zout en zoet het zelfde zijn. Alleen de ideale waarden voor zout en zoet water zijn verschillend. Aldus JBL: Voor een zoetwateraquarium zijn waarden tot maximaal 0,4 mg/l nog aanvaardbaar, beter is een waarde tot maximaal 0,1 mg/l. In een zeewateraquarium is het raadzaam om het fosfaatgehalte zo dicht mogelijk bij de natuurlijke waarde te houden.
 
Po2 kan gerust naar 2ppm gebracht worden hoor ;)
Valt ie alleen buiten de meet schaal..

Btje kh2po4 brengt je een heel eind ;)
 
Zoetwater gaat meestal wel wat verder, tot 5 ppm volgens mij
 
Nu niet meer toch? donkerblauw is in dit geval nog steeds niet te hoog.
 
Ik zal de waarde van PO4 wat ophogen. Komt wel goed hoor. Ik ben een gebruiker van deze spullen en lees de gebruiksaanwijzingen. En dan zegt iedereen dat het niet “goed” is of niet “te vertrouwen” is. Dat is best verwarrend hoor. Haha.
 
Zoetwater gaat meestal wel wat verder, tot 5 ppm volgens mij

Nou ik heb 2 fosfaat testen gebruikt waaronder die van Sera en Colombo en die stoppen bij 2 mg al. Dus als je de EI volgt dan is dat qua kleur al te weinig maar dan kun je het water verdunnen.
 
Nou ik heb 2 fosfaat testen gebruikt waaronder die van Sera en Colombo en die stoppen bij 2 mg al. Dus als je de EI volgt dan is dat qua kleur al te weinig maar dan kun je het water verdunnen.
Met 50% osmose water b.v.

Dan kun je de gemeette waarde verdubbelen.
 

Terug
Bovenaan