Wat is er nieuw

Hulp bij een beplantingsplan

Lars045

Well-known member
Lid geworden
13 mei 2013
Ik heb een aquarium van 120x50x50 met overloop dat draait nu maar ik zou graag een andere bodem erin doen colombo flora base. Ik heb nog een beetje cabomba aquatica, Hydrocotyle leucocephala en nog een paar Echinodorus amazonicus. Wat kan ik het beste erbij zetten? Want ik ben daar namelijk niet zo goed in. Zuid Amerikaanse aquarium. Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen met de planten

Gaat een duur geintje worden je bodem en de ph verlagende werking is al na ongeveer een half jaar weg als je met gewoon kraanwater ververst.

Ow ik dacht dat die bodem het veel langer deed dacht 1 jaar. 2 zakken voor 55 euro vind ik eerlijk gezegd wel meevallen. Kraanwater is hier 7,5ph en kh is 3

Hoeveel kg zijn die zakken?

10 liter en ik heb er dan 2 nodig

Dan heb je maar een dun laagje hoor.
Met 5cm over heel de bodem maar kan je ook iets meer aan de achterkant doen en wat minder aan de voorkant kom je al op 30 liter.

Dan haal ik 3 zakken dat maakt me ook niks uit als het maar mooi uitziet uiteindelijk

Mooi zal het wel zijn maar je planten moeten wel kunnen wortelen natuurlijk.
Maar de prijs valt nog mee idd dacht echt dat het duurder zou zijn.

Ja ik kon het goedkoop krijgen dusja.en voor de rest met planten? Welke en hoe ingedeeld?

Ik heb zon beplanting schema bekeken maar omdat ik niet zo heel goed met planten ben ben ik bang dat die planten alsnog niks worden. Welke kan ik dan het beste nemen?

Neem een beginners set, hier zitten vaak makkelijkere planten in.

Ik heb hier bijvoorbeeld naaldgras wat er ook in zit en dat groeit hier gewoon niet. Ik denk dat ik daarvoor te weinig nitraat erin heb

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan