Hulp bij het alternatief gebruik van ledverlichting/TC 420 (verlichting bloemencorso)

A

Alex D

Guest
Momenteel ben ik voor mezelf bezig om een hoekaquarium op te knappen en hiervoor ben ik ook bezig om zelf de verlichting te maken. Ik ben daarnaast ook nog actief in het bloemencorso Zundert en laten we nu net een wagen gaan bouwen waar ledverlichting in gemaakt moet gaan worden! Het is de bedoeling dat hier het effect in komt van een smeulend/brandend vuur.

Met de RBG led en TC420 controller die ik nu heb, krijgen we dit prima voor elkaar. De grote maar hierbij is wel dat ik via de laptop en het bijbehorende programma versneld af laat spelen. Andere alternatieve kosten voor ons veel meer geld, moeite en technische kennis, dus we hopen het op deze manier te bereiken.

Probleem is alleen dat we hiervoor meerdere TC420 controllers nodig gaan hebben, misschien zelfs meer dan tien. Het liefst zouden we deze door middel van de verschillende usb uitgangen en wellicht usb splitters op een of enkele laptops willen aansluiten om zo het programma versneld af te kunnen spelen.

Mijn vraag is dan ook of dit mogelijk is met meerdere controllers en we niet voor elke een aparte laptop mee moeten nemen. Mocht iemand dit weten of toevallig kunnen testen met een paar controllers tegelijk dan hoor ik het graag!
 
I.p.v. een aantal controllers/laptops kun je dit ook doen met één Arduino. De software voor een dergelijk iets is er ook.
Kijk maar eens naar deze software.

https://github.com/benjaf/LightController

Daar hebben we ook voor gekeken, mits werkend is het een hele goeie optie, maar hoe wij het precies werkend moeten krijgen zou ik zo niet weten. Ik heb me er wel in verdiept maar ik zou graag ook nog tijd over houden om aan de rest van de wagen te werken ;)
 
Daar hebben we ook voor gekeken, mits werkend is het een hele goeie optie, maar hoe wij het precies werkend moeten krijgen zou ik zo niet weten. Ik heb me er wel in verdiept maar ik zou graag ook nog tijd over houden om aan de rest van de wagen te werken ;)
Als je dit samenvoegt heb je al een werkend iets! De software werkt nl. al. Maar het is natuurlijk aan jullie.
 
Andere alternatieve kosten voor ons veel meer geld, moeite en technische kennis,

Conrad heeft een LED controller ( MS-35 ) waar standard een vuur programma in zit en je kan de snelheid ook eenvoudig afstellen ..
 
Terug
Bovenaan