Wat is er nieuw

Hulp bij identificatie groene alg

Dennis B. uit IJ.

New member
Lid geworden
19 mei 2017
Berichten
4
Leeftijd
43
Locatie
IJmuiden
Ik heb sinds een week of 3 in toenemende mate algen op mijn hout dat zich eigenlijk recht onder het licht aan de oppervlakte van het water bevindt. Het begon aan het topje maar werkt zich zo langzamerhand steeds verder naar beneden toe. Mijn bak draait nu sinds eind mei 2017.

Afgaande op foto's op internet heb ik het idee dat het om baardalg gaat, al vind ik het wel wat fel groen.

Graag jullie oordeel.

IMG_20170705_221422.jpg
IMG_20170705_221410.jpg
IMG_20170705_221437.jpg
 
heeft wat weg van groenalg en draadalg.

ik vind het wel mooi staan 😀

had ik in mijn nanocube 20 ook, stukje spiderwood.

na 4 maanden bijna geheel groen 🙂
 
Ik vind het zeker niet lelijk, maar hoop wel dat het niet overwaait naar mijn planten.

Omdat het recht onder mijn TL zit heb ik zo het idee dat het licht deels debet is aan deze algvorming.

Is het iets om in de gaten te houden, of kan deze alg verder geen kwaad?
 
Bij mij zat het alleen op t hout en t glas. Dood materiaal dus.

Op mijn planten heb ik t nooit gehad.

Zou t zelf even aankijken, als het wel op je planten komt te zitten is er wss een tekort aan het 1 of ander, maar daar komt iemand anders nog wel mee. Weet niet zo heel veel van algen.
 
Dat zit vlak onder het licht en dar zul je op dode materialen sneller algen zien. Zolang het verder niet uitbreid kan het weinig kwaad of je kan het wegpoetsen.
 
Afgaande op foto's op internet heb ik het idee dat het om baardalg gaat, al vind ik het wel wat fel groen.

Deze alg had ik ook. Gaat idd om baardalg volgensmij. Heb daar toen met iemand op het vivarium over gesproken, die zei ook dat baardalg groen kan zijn.
 
Eventueel tijdens een water wissel waar het hout boven water uitkomt indruppelen met Carbo en even laten inwerken, ik heb het ook regelmatig en druppel dit ook met goed succes.
 
Deze alg had ik ook. Gaat idd om baardalg volgensmij. Heb daar toen met iemand op het vivarium over gesproken, die zei ook dat baardalg groen kan zijn.


Dat klopt en ik denk dat door het "vele" licht er een tekort aan co2 is.
 
Ja door het vele licht bovenin ja.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan