klinkie
Member
- Lid geworden
- 2 januari 2023
- Leeftijd
- 42
Dag Allemaal,
Mijn Juwel 180L bak draait nu 3 weken in, buiten een verdwaald slakje heb ik voorlopig geen bewoners.
Ik heb gekozen leidingwater te gebruiken zonder toevoeging van producten.
Het enige wat ik doe is Dennerle Basic vloeibare plantenvoeding eraan toevoegen 30 ml per week.
en in mijn grindbodem zitten 4 of 5 rootsticks van Easy-life.
Al vanaf het begin had ik een hoge ph waarde paarse kleur dus 10. terwijl mijn leidingwater Groen gekleurd rond de 7 ph zit.
Ik had dit probleem in mijn aquariumwinkel aangekaart en zij zeiden mij van regenwater ( mits goede filtering) of Osmose water toe te voegen.
Aangezien wij hier goede filters hebben en na een water test de waardes eigenlijk zeer goed waren heb ik besloten om 20 procent regenwater toetevoegen, dit resulteerde in een ph van 8.5.
Heb het een weekje aangezien maar de PH blijft onveranderd. dus gisteren 40 procent regenwater bij gedaan en na 24h indraaien zakt de ph totaal niet .
Hoe komt dit toch maar ? en wat doe ik fout ?
Beetje last van Bruine alg en wat lichte draadalg.
Ik denk eigenlijk helemaal nog niet aan vissen maar na 3 weken verwacht je toch wat een licht positief resultaat.
Voeg ik bv al wat Oak Bark toe ? of iets anders ph verlagend ?
waterwaardes zijn.
Ph = 8.5
Kh = 11
Nitraat en nitriet = 0
Ammoniak = 0
GH = 3
Fosfaat i= 0.1 a 0.2.
Bedankt toppers!
Mijn Juwel 180L bak draait nu 3 weken in, buiten een verdwaald slakje heb ik voorlopig geen bewoners.
Ik heb gekozen leidingwater te gebruiken zonder toevoeging van producten.
Het enige wat ik doe is Dennerle Basic vloeibare plantenvoeding eraan toevoegen 30 ml per week.
en in mijn grindbodem zitten 4 of 5 rootsticks van Easy-life.
Al vanaf het begin had ik een hoge ph waarde paarse kleur dus 10. terwijl mijn leidingwater Groen gekleurd rond de 7 ph zit.
Ik had dit probleem in mijn aquariumwinkel aangekaart en zij zeiden mij van regenwater ( mits goede filtering) of Osmose water toe te voegen.
Aangezien wij hier goede filters hebben en na een water test de waardes eigenlijk zeer goed waren heb ik besloten om 20 procent regenwater toetevoegen, dit resulteerde in een ph van 8.5.
Heb het een weekje aangezien maar de PH blijft onveranderd. dus gisteren 40 procent regenwater bij gedaan en na 24h indraaien zakt de ph totaal niet .
Hoe komt dit toch maar ? en wat doe ik fout ?
Beetje last van Bruine alg en wat lichte draadalg.
Ik denk eigenlijk helemaal nog niet aan vissen maar na 3 weken verwacht je toch wat een licht positief resultaat.
Voeg ik bv al wat Oak Bark toe ? of iets anders ph verlagend ?
waterwaardes zijn.
Ph = 8.5
Kh = 11
Nitraat en nitriet = 0
Ammoniak = 0
GH = 3
Fosfaat i= 0.1 a 0.2.
Bedankt toppers!
Laatst bewerkt: