Hulp bij vinden van een nieuwe lamp

Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Berichten
686
Voor mijn rio 450 ben ik op zoek naar lampen. Zat te denken aan die lampen die je op het aquarium kan klikken (word namelijk een open bak) kan dat en welke heb ik dan nodig en hoeveel? Zoek het een beetje daarin aangezien ik aan het budget moet denken
 
Prijs ziet er goed uit. Hoeveel zou ik ervan nodig hebben? 2 x 60 cm?
 
Je moet eerst gaan bepalen welke planten je wil gaan houden in je aquarium.
Daarna ga je kijken wat deze planten nodig hebben om gezond te blijven.
Denk daarbij aan de kleur van de verlichting, de sterkte van de verlichting, CO2 nodig of niet, de benodigde plantenvoeding enzovoort.
Dit is de juiste volgorde en voorkomt teleurstellingen!
 
Hoe breed is de bak en heb je een foto want dan kan men ook zien welke planten je hebt.
 
Allen bedankt voor jullie reactie.

De bak is 150x50x50. Zie foto voor de planten. De bak draait nu ruim 5 weken . Er zitten 17 danios in en 2 algeneters. Heb van het weekend planten toegevoegd die ik had gekregen van iemand die ging stoppen met zijn aquarium. Zoals je nu ziet staat het er niet heel mooi bij hoop met de juiste verlichting hier verder mee te komen. Plantenvoeding geef ik capsules mee, kan even niet meer vinden welk merk en vloeibare plantenvoeding zie foto. Voor mij is het belangrijk dat er makkelijke planten inzitten. Er zit een interne filter in en 2 grote sponsfilters. Voor het oog niet mooi maar dat vind ik minder interessant. Ververst 30 a 40 procent per week
20200910_104654.jpg
u
 

Bijlagen

  • 20200910_104321.jpg
    20200910_104321.jpg
    127.7 KB · Weergaven: 77
Ik heb nu deze lamp erop zitten is dat voldoende? Is 150 cm lang
 

Bijlagen

  • 20200910_125333.jpg
    20200910_125333.jpg
    168.9 KB · Weergaven: 61
Over led verlichting kan over het algemeen gezegd worden dat goedkoop duurkoop is. Uiteindelijk gaat dit leiden tot teleurstellingen. Mijn advies zou dan ook zijn koop gewoon goed spul en zorg voor een flinke overwaarde. Immers het zou best kunnen dat je later toch wat andere planten wilt. Verder is het advies van @RobertDJ hierboven het beste advies wat je kan krijgen!
 
Terug
Bovenaan