Wat is er nieuw

hulp gevraagd bij het installeren van co2 reactor..

Rijnk Poelman

Member
Lid geworden
23 augustus 2018
Leeftijd
52
Goeiedag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het installeren van de Sera co2 500 reactor.
Mijn "probleem" is dat de slangmaat van mijn pomp 25/34 is en de aansluiting reactor 16/22.
Kan ik dit met een bypass oplossen, ik wil de pomp zo min mogelijk smoren...(EHEIM compactON 3000)
Wat kunnen jullie mij aanraden??
Bestaat er een bypass met kranen? voor deze maten?

Hallo allemaal, Ik ben nieuw. Even voorstellen ik ben Rijnk. Ik ben 46 jaar in woon in de provincie Groningen. En ik start mijn oude hobby weer op. Sinds enkele dagen heb ik weer een aquarium (160x60x70cm) met 3 kamer bioloog (100x45x50 met osmosekamer).15 Jaar geleden heb ik i.v.m. verhuizing/ruimtegebrek moeten stoppen.

Aangezien ik eerst nog veel werk te verrichten heb in onze "nieuwe" woning en bijhorende tuin.. begin in pas in november met het mooiste het inrichten van het zoetwater aquarium. Waarschijnlijke bewoners behalve amano / garnalen blauwoogjes, danio margaritatus, otocinclus e.d.

Met vriendelijke groet,
Rijnk Poelman

Gezien je een bioloog hebt en een opvoerpomp zou ik je toch echt aanraden om een 10” filterhuis te scoren en deze om te bouwen naar cerges reactor zodat deze wel in lijn kan blijven met je toevoer leiding naar je aquarium toe

Bedankt voor je snelle reactie Tuinkabouter en voor je info/hulp.. helaas geen foto's bij beschrijving van je website (https://www.plantedtank.net/forums/showthread.php?t=110100)
Maar ik zal me hier even goed in moeten verdiepen...dus de sera co2 reactor gaat niet werken...was ik al bang voor..even kijken of hij nog terug kan..

dank je John...ik ga me later nog wel effe voorstellen

Bedankt voor je snelle reactie Tuinkabouter en voor je info/hulp.. helaas geen foto's bij beschrijving van je website (https://www.plantedtank.net/forums/showthread.php?t=110100)
Maar ik zal me hier even goed in moeten verdiepen...dus de sera co2 reactor gaat niet werken...was ik al bang voor..even kijken of hij nog terug kan..
Post 240 staan foto’s 😉
Post 256 zie je het binnenwerk
Post 308 is ook wel een aardige

Super! dank je..daar kan ik wel iets mee!
Ik ben zelf ook nog even aan het zoeken geweest, zag dat er op youtube een video van Corvus Oscen Diy Co2 reactor Cerges style
Alhoewel hij het wel op een andere manier toepast.

Ik zie het ja, met aardig wat bubbels ook..

Ik heb ze zelf gebouwd uit pvc, 150mm transparante buis als ik me niet vergis.
Dop aan de onderkant en een deksel aan de bovenkant en gewoon de buizen in het deksel gelijmd

oké dat wordt knutselen, als dat maar goed gaat..oh boy.
Alkmaarse tuinkabouter, super bedankt dat je me zo goed geholpen hebt.
Dit weekend maar even naar de bouwmarkt, en ik zal de filterhuis even online bestellen.
Ik neem aan de standaard 10" 3/4 aansluiting aangezien de opvoerpomp slangmaat ook 3/4 is.

Dat durf ik je niet te zeggen..
Zou eerst ff dat filterhuis scoren en dan de rest gaan aanschaffen.
Pvc-stunt.nl verkoopt ook een hoop, hebben alleen wat hoge vezendkosten als ik het me goed herinner.

Enige wat echt belangrijk is dat is dat je CO2 slangetje goed vast komt te zitten 😉

Ik volg Rijnk en veel succes.

Gaat goed komen...., ik zal even rondneuzen en kijken wat pvc-stunt voor mij in de aanbieding heeft..

John (Altispinosa) jij ook veel succes met het knutselen!!

Mijn knutselproject moet nog even wachten..alle onderdelen zijn nog niet binnen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan