Wat is er nieuw

Hulp gevraagd bij het uitzoeken van visbestand Juwel lido 120

Lid geworden
29 december 2020
Leeftijd
24
Hallo,

Ik ga waarschijnlijk na 5 jaar mijn 1 van mijn 2 Betta aquariums vervangen voor een nieuw aquarium. Ik heb niet zoveel ervaring met “grotere visbestanden”. En hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik vind het vooral lastig hoeveel vissen er in het aquarium passen (natuurlijk snap ik dat het van de vis afhankelijk is).

Ik zit nu te kijken naar een Juwel Lido 120 Afmeting: 61 x 41 x 58 cm 120 liter

Of een superfish Home 85 afmeting: 65 x 31 x 58

Toch denk ik dat ik voor de Juwel ga, dus daar zou ik graag een visbestand voor willen gaan zoeken.

Deze vissen vindt ik erg leuk/mooi

Diamant goerami, antenne Baarsje, maan vissen, makkelijke dwerg cichilde?, rasbora espei, neon tetra, keizer tetra, botia?, vijfstreepbarbeel barbeel, zo’n gestippelde meerval (bijvoorbeeld koekkoeks meerval).

Ik heb nu even opgenoemd wat ik wel leuke visjes vindt. Eigenlijk vindt ik alle visjes met veel kleur, patronen of lange vinnen erg leuk, dus ideeën zijn welkom!! Het liefste natuurlijk iets voor de boven, midden en onder laag en als er nog ruimte is een “opvallende vis”. Natuurlijk is het belangrijk dat de vissen bij elkaar passen. Of ze uit hetzelfde gebied komen maakt mij niet zoveel uit.

Ik zou het fijn vinden als jullie willen meedenken, zodat ik geen “verkeerde” vissen koop.

Groetjes Leonie

Er is natuurlijk erg veel mogelijk in een juwel lido 120.

Als ik naar jouw lijstje kijk van soorten die je leuk vind, krijg ik een redelijk idee.

Koppel Apistogramma borelli, makkelijke dwergcichlide met grote vinnen. Zwemmen vooral onderin.
Mooi schooltje Hypessobrycon eques erbij, mooi visje met lange vinnen. Zwemmen mooi hoog, dus ook niet in de weg voor de Apistogramma.

Voordeel van dit bestand met deze energieprijzen is dat de bak op kamertemperatuur kan. Hoeft geen verwarming in.