Hulp gevraagd bij identificatie ziekte


B

Bouwmeester

Guest
Hallo, zou iemand weten wat er met mijn kogelvis aan de hand is?

Ik heb hem al een jaar of 5. Altijd op brakwater gezeten en nooit geen problemen gehad. 1,5 maand terug kreeg ik enorme waterbloei naardat ik mijn bak had schoongemaakt. De vis had hier naar mijn idee geen last van. Waterbloei is inmiddels weg. Sinds een week eet hij niet meer en zwemt apatisch rond, zijn buik is bol en schuurt zijn rug vin. Het lijkt ook dat hij zich niet goed kan orienteren. De waterwaardes heb ik gecontroleerd en wijken niet af van eerdere metingen.

Ik zou hem graag willen proberen te helpen, maar naar rond gezocht te hebben kom ik niet echt tot een conclusie. Graag jullie hulp en/of advies.
Alvast dank
C9C04F32-414C-4545-BC5A-418671242C9F.jpeg
C9C04F32-414C-4545-BC5A-418671242C9F.jpeg
0113F290-8D11-46BB-8286-25FC0D9F8AD1.jpeg
8298499B-02A6-442B-AB16-21A456F8EEF8.jpeg
 
Wat voer je deze vis? Lijkt wel of hij waterzucht of een ingewandsziekte heeft. Meet je nitraat gehalte in het water eens!
 
Wat voer je deze vis? Lijkt wel of hij waterzucht of een ingewandsziekte heeft. Meet je nitraat gehalte in het water eens!
Dank je wel voor je reactie.
Ik geef hem gamba, garnalen, mossel, scheermes, inktvis en af een toe een stukje kabeljauw. Geen vette vis.
Nitraat is 0, deze hou ik eigenlijk bij elke waterwissel goed in de gaten.
 
Heb je hard water ( PH >7) of zacht water (PH<7). Deze visjes prefereren hard water.
 
Dat beest eet duurder dan ik.
 
dump der anders wat cheato wier in dan kun je het beesje goeie water waarden geven op yoube zie dat ze elke dag schelpen dieren gevoert woorden die zie ik niet liggen dat zou je hard heid van je water alleen al helpen
 
Hij of zij heeft het helaas niet gered. Eergisteravond lag die dood in een hoekje. Ph is hier uit de kraan bijna 8. Het moet hem zeker in waardes hebben gezeten. Misschien te erg geschommeld in zoutgehalte. Te veel schoongemaakt(niet het filter) of dat de temperatuur te hoog is geworden. Advies temp is 20 graden. Heb wel gekoeld met bevroren flessen. Ik ben bang dat ik er nooit precies achter zal komen. Baal als een stekker.
 
dump der anders wat cheato wier in dan kun je het beesje goeie water waarden geven op yoube zie dat ze elke dag schelpen dieren gevoert woorden die zie ik niet liggen dat zou je hard heid van je water alleen al helpen
Groeit dat wier op midden tot zwaar brakwater? Deze kogelvis graaft zich in er liggen nog wel mossel schelpen enzo in de bodem.
 

Terug
Bovenaan