Hulp gevraagd bij Malawi en Tanganyka Cichliden.


A

Altispinosa

Guest
Aangezien ik overweeg om een nieuw vissenbestand op te bouwen en meer bepaald cichliden uit Malawi of Tanganyka vraag ik hier of jullie mij kunnen helpen bij het vinden van verschillende soorten.

Ik meen een hele tijd terug ergens gelezen te hebben dat er een link was geplaatst met een hele lijst van betreffende soorten van Malawi cichliden en Tanganyka cichliden maar hier ben ik niet echt zeker van dus daarom mijn vraag,als iemand een lijst weet van zowel Malawi als Tanganyka wil je de link hier dan plaatsen zodat ik eens kan kijken op welke mijn keuzes dan vallen waarvoor dank.

Johnny.:thumbs:
 
Klopt het dat er bij Tanganyika cichliden meer agressieve zijn dan bij Malawi cichliden ?
 
Tanganyika cichliden meer agressief dan Malawi cichliden, dat zou ik niet durven zeggen. Misschien tijdens het broeden. Malawi Mbuna zijn muilbroeders en Tanganyika cichliden leggen eieren die verdedigd moeten worden.

Voor zo`n lijst kun je kijken bij Cichlid forum. Zoek naar Species profiles, kun je invullen wat je zoekt. bv Malawi Mbuna.
 
Tanganyika cichliden meer agressief dan Malawi cichliden, dat zou ik niet durven zeggen. Misschien tijdens het broeden. Malawi Mbuna zijn muilbroeders en Tanganyika cichliden leggen eieren die verdedigd moeten worden.

Voor zo`n lijst kun je kijken bij Cichlid forum. Zoek naar Species profiles, kun je invullen wat je zoekt. bv Malawi Mbuna.
Dank je wel Cidaan daar ga ik vanavond zeker en vast eens naar kijken naar dat forum.
 
Er zijn ook een hoop Tanganyika cichliden soorten wat muilbroeders zijn dus even goed Google.
Het verschil is dat Malawi cichliden veel meer kleuren variaties hebben maar Tanganyika cichliden veel meer gedrag's variaties hebben dus wat jij aantrekkelijk vind om naar te kijken.
Mvg Stefan
 

Terug
Bovenaan