Wat is er nieuw

Hulp gevraagd, ik kom niet verder.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Glennisch
  • Startdatum Startdatum
G

Glennisch

Guest
874918glennisch_0_82_20150628_170447.jpg


Dag Aquarianen,

Ik lees elke dag op dit forum en heb eindelijk gevonden hoe ik een foto moet uploaden (denk ik).

Op de foto betreft mijn aquarium, een Juwel Rio 125 gezelschapsaquarium.

Graag hoor ik jullie mening. Zelf ben ik op het moment een beetje inspiratieloos en vraag jullie meningen wat ik dien te veranderen aan mijn bakje.

Ook heb ik een probleempje met de plantjes die rechts staan (Voor het filterhuis. Deze worden als maar kaal en sterven. Wellicht door de stroming?

Graag hoor ik van jullie.

Bedankt alvast!!

Groetjes Glenn
 
Het plantje in het midden onder de gele vis mag niet met de wortel in de bodem staan. Deze moet je opbinden eigenlijk.
Geef je ook plantenvoeding?? Als een plant het niet goed doet dan heeft de plant in de regel een tekort ergens aan.
 
Hoi John,

Bedankt voor je reactie.

Hier was ik niet van op de hoogte. Zal bij de toekomstige aanpassing een oplossing voor hem zoeken.

Ik gebruik: Dagelijks: Aquatic-Nature Aquaplant + activator. 3 druppels op 125 liter
Wekelijks: Easy Life Profito 12,5 ml op 125 liter

Mijn planten is echter vanaf het begin af aan een hekel punt.

Door de overvloed aan planten en bemestingsproducten zie ik de bomen door het bos niet meer.

Wellicht dat jij goede suggesties hebt?

Groetjes Glenn
 
Hoi Glenn,

Zou je kunnen aangeven wat je visbestand op dit moment is, als ik zo naar de foto kijk zou dat het eerste zijn om op orde te brengen. Wellicht zou je met een meer evenwichtig bestand via wat biotopen ook weer inspiratie qua inrichting kunnen krijgen.

Wat ik volgens mij zie zwemmen:
Balantiocheilus melanopterus kan 35cm worden
Trichogaster lalius wensen drijfplanten, niet te warm houden
T. chuna wensen drijfplanten, niet te warm houden en ik weet niet of het verstandig is die te combineren met T. lalius in een bak van 80 cm
Dicrossus filamentosus warmte behouftig, lage geleidbaarheid
Apistogramma cactuoides zou ik in 80 cm niet samen houden met D. filamentosus
Corydoras panda niet te warm houden, scholenvis
Xiphophorus maculatus leuk, maar te druk voor de Trichogaster soorten
Thayeria boehlkei
Ancistrus sp.
Hyphessobrycon callistus scholenvis die met te weinig soortgenoten vervelend kan gaan doen
 
Om het even bij de bemesting te houden zou ik zeggen dat Profito verder prima is hoor. Niet goedkoop maar goed.
Weet je ook de waterwaarden van je bak toevallig?? De Bleheri wil als moerasplant graag een kleibol bij de wortels (de plant links achter dus).
Je moet voor de planten voldoende plantenvoeding geven en je nitraat en fosfaat zijn van belang evenals de co2.
Dat zijn belangrijke zaken. Bij een tekort krijg je snel algen of gebreken.
Dat product van Aquatic ken ik niet verder.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan