Wat is er nieuw

Hulp gevraagd.. Lek aquarium.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Visbeek81
  • Startdatum Startdatum
V

Visbeek81

Guest
Hoi,

Ik kwam vanmorgen beneden en zag een plasje water voor de bak liggen. Paniek! Snel mn vader gebeld, die had namelijk nog een 60 liter bakje staan. Bak voorzichtig leeg gehaald en zoveel mogelijk water opgeslagen in een emmers en de 60l bak. Filter materiaal in een emmer aquarium water gedaan. En alle planten zitten ook in een emmer aquarium water. Maar krijg morgen pas een nieuwe bak..

Vissen maken het allemaal redelijk goed voor zover te zien.

Maar wat is handig met opstarten morgen..? Kan ik het oude filtermateriaal gewoon in de nieuwe pomp drukken? Heb zo'n 80 liter water en het komt weer in een Rio 180 (180l zonder inrichting). Ik heb net nitriet in 1 emmer gemeten en was ietsje donkerder dan kraanwater.. Komt dit goed morgen?

Hoe moet ik verder....
Ook qua indraaien enzo..

Hoop dat iemand tips voor me heeft...

Groet,

Hendrik

Waar lekt hij? Heb je geen aquakit?

Morgen de bodem eruit scheppen en met water in emmers doen.
Lekke bak weg,andere neerzetten, en de bodem er weer in.

Half vol zetten,filter erin. planten erin.

Dag indraaien,en meten wat de waarden zijn.

Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie!

Bodem is lek, zat een Scheurtje van ongeveer cm van voorraam naar zijraam in de bodemplaat..

ik had er zand in dat staat nu ook in een emmer.

Maar wel gewoon de oude filtermaterialen gebruiken?

Zal vanwege het juwel interne filter de bak helemaal moeten vullen vanwege het aanzuig punt.. Zit namelijk ook helemaal bovenin 1tje..

Krijg ik geen nitriet piek meer doordat ik het "oude" water en filtermateriaal gebruik?

Groet,

Hendrik

Ja,je begint weer overnieuw,he.
Met de oude filtermateriaal kan het schelen.
Maar, Zeg al Meten,he.

Dat scheurtje van ___ .had dotje siliconen op gekunt.

Heb je een luchtpompje? daarmee kan je wat circulatie in de emmer met het filtermateriaal cre�ren.

Ok� bedankt voor de tips mensen! Oude bak bewaar ik en ga ik zeker nog plakken. Wordt op lange termijn een kweek bak denk ik.

Bedankt iedereen voor het mee denken!

Groet,

Hendrik

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan