Hulp gevraagd voor nieuwe inrichting


G

GuitarDion

Guest
Hallo,

Ik ben niet helemaal tevreden met mijn aquarium inrichting.

Ik heb veel veranderd maar kwam steeds niet op een inrichting dat ik echt mooi vind. Momenteel ziet het er zo uit:

376988guitardion_0_82_img_0343.jpg


Ik ben er niet tevreden mee. Vooral die stenen vooraan want die blokkeren het zicht vind ik. Snap ook niet waarom ik dat gedaan heb.

Nu heb ik al mijn idee�n op papier getekend en later uitgewerkt in Paint zodat het er wat duidelijker uit ziet. Ik ben geen Paint-master dus let daar niet op.

656329guitardion_0_82_aquarium_ontwerp_dion.jpg


Zo wil ik het er een beetje uit laten zien. Mijn bak is 60x30x30. Ik ben benieuwd of het gaat passen.
Nu heb ik zwart klein grind als bodem. Zoals je ziet op de foto loopt het hoger naar achter zodat je een diepte effect krijgt en "bergen".
Is dit een goede bodem voor planten of moet er echt perse een voedingsbodem in? Dan moet ik het ophopen met een voedingsbodem en daaroverheen grind.
Een berg grind zal die ook stenen houden? Of valt dit allemaal naar beneden?

Ik zat ook te denken om zand te nemen want dit geeft wel een natuurlijk zicht vind ik. Kan ik dit eventueel over mijn grind strooien?

En als laatst, hoe heet deze steen? en waar te verkrijgen? Diebo Utrecht of Hornbach of iets dergelijks?

121187guitardion_0_82_stenen_aquarium.jpg


Een hoop vragen in ��n keer maar ik heb echt ff hulp nodig.

Bedankt!
 
Ik zou geen voedingsbodem nemen. Deze moet je namelijk om de zoveel tijd vervangen voor een nieuwe en weet niet of het je dit waard is. Dan kun je beter kiezen voor kleibolletjes bij de planten of vloeibare planten voeding afhankelijk van welke planten je wil :)

Zowel grind als zand zou moeten kunnen als bodem maar ik zou absoluut geen zand over je grind gooien of andersom. Hierdoor bestaat de kans weer dat je bbodem dicht gaat slibben met als gevolg mogelijke bodemrot.
dus ik zou kiezen voor 1 van beiden maar niet allebei. Er zijn ook van die speciale bodems met een soort van balletjes geloof ik maar weet niet hoed die heten en of je die echt kan gebruiken in zo'n soort aquarium. Worden ook gebruikt in garnalen aquariums :)
 
Khoppie zei:
Ik zou geen voedingsbodem nemen. Deze moet je namelijk om de zoveel tijd vervangen voor een nieuwe en weet niet of het je dit waard is. Dan kun je beter kiezen voor kleibolletjes bij de planten of vloeibare planten voeding afhankelijk van welke planten je wil :)

Zowel grind als zand zou moeten kunnen als bodem maar ik zou absoluut geen zand over je grind gooien of andersom. Hierdoor bestaat de kans weer dat je bbodem dicht gaat slibben met als gevolg mogelijke bodemrot.
dus ik zou kiezen voor 1 van beiden maar niet allebei. Er zijn ook van die speciale bodems met een soort van balletjes geloof ik maar weet niet hoed die heten en of je die echt kan gebruiken in zo'n soort aquarium. Worden ook gebruikt in garnalen aquariums :)

Oke, dan houd ik het donkere grind erin. Weet je toevallig ook hoe de steen heet?
 
dragonstone moet je eerst heeeel goed schoonmaken
 
GuitarDion zei:
Khoppie zei:
Ik vermoed dat dit dragenstones voor het aquarium zijn:

https://www.google.nl/search?q=dragonst ... EiPwfQIqYE

Ik heb het gevonden. Het is de seiryu steen. Het blijkt wel dat hier veel kalk vanaf komt dus ik ga denk ik voor de dragon stone. Deze lijkt er veel op en heeft geen effect op het water denk ik. Bedankt!
Net zoals Little zegt: die moet je uitzonderlijk goed schoonmaken. Je koopt ze eigenlijk altijd met 12 kilo leem/modder er in. Ik ben zelf zo'n half uur per steen bezig met diverse dunne schroevendraaiers (voor de enorme collectie kleine gaatjes) veel heet / stromend water, elektrische tandenborstel etc.

Daarna zijn ze wel erg mooi.
 

Terug
Bovenaan