Hulp gevraagd voor nieuwe verlichting

D

DePlantenMan

Guest
Ik heb nu een rio 125 en lido 120 maar ben niet tevreden met de verlichting. Dus wat raden jullie aan of hebben jullie zelf voor verlichting? Het is voor 2 planten Aquariums dus het moet goed licht zijn liefste niet te duur maar als het niet anders kan moet het maar.

Alvast bedankt
 
Wat bevalt er niet? Kleur? Plantengroei?

We kunnen wel in het wilde weg gaan roepen, maar dat is niet echt handig als er ook over meer concrete gedachten kan worden nagedacht.

~ Ivo
 
de planten groeien niet goed. en vaak gaan de planten na een tijdje dood begin bij de onderkant van de plant. denk zelf dus slecht/te weinig licht.
 
Geef je iets van plantenvoeding ofzo, kan ook gebrek zijn aan voedingsstoffen in het water.
 
gebruik van easy life carbo, profito en ferro 1 keer in de week. en af een toe voeg ik ijzer toe ( poedervorm)
 
Niemand?
 
Kun je wat meer vertellen over welke verlichting er nu boven hangt, of je meststoffen toevoegt en welke planten er in staan?
Misschien ook een foto er bij. Nu moeten wij gokken en zoals je al merkt reageren er dan minder mensen!
 
Als je de standaard verlichting gebruikt op het moment dan moet dat voldoende zijn voor de meeste planten. Alleen planten die erg veel licht vragen kunnen wel wat tekort komen.

Paar algemene tips;

Zorg voor waterbeweging door heel de bak heen. Zo komen alle voedingsstoffen ook op alle plaatsen in de bak.
Voeg Profito toe. Weinig planten dan de normale dosis. Veel planten kan je dat rustig verdubbelen.
Easy carbo toevoegen.
Bij hoge temperaturen doen veel planten het slecht. dus zit je rond de 24 graden dan is dat een goed startpunt.

Steek bij je planten een kleibolletje. Dit kan echt veel schelen.
 
De voeding heb ik al aangegeven op mijn andere acc ( Raymond Verhoek) verlichting is van juwel high lite day ofzo iets lastig te lezen op de lampen.de planten doen het op dit moment goed alleen sommigen groeien niet snel.
 
Terug
Bovenaan