Wat is er nieuw

hulp??? ik ben een beginneling...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vermeiren andy
  • Startdatum Startdatum
V

vermeiren andy

Guest
Ik heb een 350l vision bak , ik zou deze graag vol met groene planten krijgen , heb een co2 installatie maar heb steeds terugkerende problmen op mijn planten.
Wat kan ik doen????
IMG_1927.jpg
 
Wat zijn de waterwaarden en wat voeg je toe en heb je een totaaltje van de bak met wat info over het licht en je verversingsbeleid?
 
Welke planten heb je of zou je willen hebben? Welke verlichting hangt er boven je bak. (Zo volledig mogelijk aangeven.) Voeg je al CO2 toe met je installatie? Welk CO2 systeem heb je? Welke bemesting voeg je toe. En tenslotte, liefst gemeten met een druppeltest, waterwaarden. CO2, Nitraat en Fosfaat zijn belangrijk.
 
Goch, ik denk dat ik totaal verkeerd ingelicht ben door de verkoper.....
Ik heb deze bak 2 de hands gekocht , de verkoper melde me dat ik enkel die einheim buitenfilter 1 maal per maand moet verversen en dat is het de rest doet de co2 installatie van jbl...
niet dus....
druppeltest?
bemessting?
welke co2?

van verlichting zijn het van die ledstrips, roze en wit
 
Co2 reinigt niks hoor. De filter moet je pas doen als de uitstroom minder wordt en dan niet alles tegelijk maar om de week bijvoorbeeld de helft of 1/3. Zo vernietig je niet teveel bacterien en de sponzen moet je lichtjes uitspoelen.
 
ik heb net een druppeltest gekocht op bol.com..
Ik denkt dat ik eerst en vooral alles eens gaan testen..
de verlichting is met een timer... wat is de ideale uren voor belichting?
bedankt aan iedereen voor de tips...
Ik ga ze nog hard nodig hebben denk ik 🙂
 
Dit is een test om te bepalen welke hoeveelheid van een bepaalde stof zich in het water bevind, zoals fosfaat, nitraat enz.
Je plantjes hebben voeding nodig om gezond te kunnen groeien. Daar gebruiken we speciale aquariumplant bemesting voor
Je CO2 heeft een bepaalde hoeveelheid in het water. Een hulpmiddel is een 'dropchecker' die een bepaalde kleur laat zien bij een bepaalde concentratie
CO2 die daarin word opgevangen. Ook bestaan er tabels die een indicatie geven van de CO2 in je water aan de hand van een meting van de pH en de KH
 
wat is de ideale uren voor belichting?
8 uur is vaak al voldoende, voor in de avonduren kun je dan een led stripje gebruiken, of misschien heb je al ledverlichting? Die kun je hem meestal wel dimmen.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: het regent zachtjes door
      Terug
      Bovenaan