Wat is er nieuw

Hulp Met LED-Strips

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ledstripje
  • Startdatum Startdatum
L

Ledstripje

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb nu al een tijdje een aquarium van 54 liter (60 x 30 x 30).
Mijn verlichting bestaat momenteel uit 1 SunGlo T8 balk van 46 cm (15 Watt).

Ik zat er nu aan te denken om deze verlichting te vervangen voor 2x 50cm LEDstrips, mede omdat ik hiermee een betere en mooiere lichtinval zou kunnen bereiken.
Deze ledstrips wil ik bestellen : http://m.marktplaats.nl/a/huis-en-inric ... l-vzk.html

Zou ik jullie mening hierover mogen weten? Veranderd de hoeveelheid licht hierdoor positief/negatief? En hebben jullie misschien een tip of een beter idee?

Dankjewel alvast!
 
Persoonlijk heb ik in zo'n bakkie een Sun-Glo met een extra armatuurtje met Aqua-Glo (t8-15w), die combi vind ik prima..
Ik hoor net even teveel geluiden over het regelmatig moeten vervangen van ledstrips omdat ze er snel mee kappen.. zelf geen ervaring mee trouwens dus misschien heb ik het mis 😉
 
Wat meer informatie zou welkom zijn. Wat is je doel met de bak? Planten? Welke dan? etc. etc.
Zonder dat we een context m.b.t. de vraag weten is een antwoord geven ook vrij lastig.

~ Ivo
 
Ik heb zelf vandaag een Led setje van Kitelight binnen gekregen...voor mijn nieuwe bak...2 x 52 cm RGB en 2 x SMD plus voeding plus controller plus aansluitmateriaal.
Deze kun je bevestigen met clips...maarrrrr nu hebben ze iets nieuws in hun collectie...je kan namelijk beugeltjes kopen..die klik je met LED verlichting en al..tegen je TL lamp aan...
Kijk anders even op Kitelight.nl dan snap je wat ik bedoel.

Suc6
 
Is niet waterdicht !
 
Lovevissen123 zei:
Is niet waterdicht !
Wat is niet waterdicht? en waar vind je die info? Ben je bekend met de IP-ratings?

~ Ivo
 
Spatwaterdicht
Dat betekend dat
Maar sorry heb er over heen gekeken
 
Dat betekent wat? Waar heb je het over? Je bent niet duidelijk waar je uitspraken over gaan...
 
Welke link dan? Die van marktplaats zeker? Leuk, maar boven het bericht van Zoey staat nog een ander bericht, te weten over Kitelight en als je dan statements gaat maken zou je toch op zijn minst kunnen aangeven waarover je het hebt om verwarring te voorkomen.

Bekijk de Kitelight waarover Aquariaan1968 het heeft maar eens, want ik zie daar toch echt tweemaal IP 68 staan:
https://www.kitelight.nl/info/rgb-led-u ... -1432.html
https://www.kitelight.nl/info/smd-led-u ... -1429.html

~ Ivo
 
Ja van marktplaats
Sorry voor verwarring
 
Ik heb sinds zaterdag strips binnen van ledstripkoning.nl Prima site en tot nu toe erg tevreden met de strips. Kunt vele extra's kiezen en de strips worden op maat gemaakt. Mss even de moeite om te bekijken. Strips zijn speciaal voor aquariumgebruik gemaakt.
 
Bedankt voor alle reacties! Wat mij betreft zijn de ledstrips alleen voor een mooiere lichtinval, maar ook om savonds een wat rustiger licht te cre�ren voor de vissen.

Ik hoor al dat redelijk wat mensen toch al wel ledstrips hebben uitgeprobeerd! Ik ga de links even bekijken endan kom ik hier zo op terug.
 
Hallo iedereen,

Ik heb de sites bekeken maar ben er nu toch nog niet helemaal aan uit. Ik ben aan het twijfelen over de site met de beste prijs/kwaliteit verhouding, oftewel het meeste licht per meter ledstrip.

Op 'mijn eigen' site van shopby staat : 60 led/meter , 5050 SMD
Prijs inclusief 1m strip, 44 controller en adapter 220V : �27,95



Op ledstripkoning staat : 60 led/meter , 5050 SMD
Prijs inclusief 45cm strip , 24 controller en adapter 230V : �31,95


Zou het verschil van 10V bij de adapters een hint kunnen geven welke van de twee het meeste licht geeft?
 
Nee, volt zegt niets over hoeveel 'kracht' de adapter heeft, daarvoor moet je bij het wattage zijn.

Voor de hoeveelheid licht zou je moeten zoeken naar hoeveel Lumen per LED. Dit is onafhankelijk van de adapter, de adapter laat niet meer licht uit een LED komen.

~ Ivo
 
Kleine status update :

Ik heb met meerdere mensen die zelf een aquarium hebben of zelf een speciaalzaak hebben contact opgenomen en daarin hebben we ook de berichten in deze topic besproken.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de LED strips van Shopby.

De strips komen morgen of overmorgen binnen, dan zal ik er een recensie over schrijven en hier posten.

Tot (over)morgen!
 
Morgen, overmorgen, 2 weken later?? Update??
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan