Wat is er nieuw

hulp nodig bij herinrichting

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rvk
  • Startdatum Startdatum
R

Rvk

Guest
20130430_142716.jpg


dit is mijn bakkie
 
Woow wat mooi zeg !!
 
Ja is ook mooi maar heb er veel werk mee met schoonmaken.en heb nu ook veel ladt van baardalg . Ik zou graag mijn inrichting is anders willen en weet niet zo goed hoe ik dat ga doen en wat ik er mee kan doen daarom vraag ik hier om hulp mvg.hier nog een recente foto
url]
 
Heel mooie bak.

Lijkt me alleen lastig om een goede watercirculatie in te krijgen...kan een reden voor de baardalg zijn.
Gebruik je een stromingspompje? Strooi anders eens wat fijn vlokvoer in de bak en kijk hoe dit wel of niet rondgaat.
Gebruik je co2?

Hoe kom je in de heel hoge linkerhoek bij de bodem ?

Vind je inrichting wel erg mooi!!
 
20140525_134441.jpg
recente foto
 
Ik wil graag de bak anders inrichten maar heb geen idee hoe.heeft er uemand een mooi idee of tips graag wel z america mvg
 
Wat aan apart aquarium, grappig. Ik zou zelf die grote zwaard plant weg doen of in dunnen, die neemt wel erg veel ruimte in beslag. Verder misschien wat meer hout rechts? ik vind de inrichting op de eerste foto wel erg mooi.

Ik zie dat je ook Corydorassen hebt zwemmen, wat ik me afvraag; stel er komt een Corydoras links onder terrecht, kan hij dan wel weer naar het rechts stuk? Want normaal gesproken zwemmen ze niet echt de hoogte in, tenzij ze zuurstof gaan happen. En komt daaronder wel eens een maanvis of tetra?
 
Die twee planten in het midden zou ik ook uitdunnen of verwijderen zoals Ludger zegt. Nu lijken ze een muur te vormen tussen twee gedeeltes waardoor de speciale vorm lijkt opgesplitst ze worden in 2 blokken. J

Links misschien een tak die bovenin bevestigd wordt en in de diepte hangt i.p.v. ��n die beneden rechtop staat. 'k Zou wel zoeken naar een wat dunnere tak die de lengte/ diepte meer tot zijn recht zal laten komen. (Je kan ook eerst eens kijken wat het geeft als je deze die je nu hebt gebruikt, misschien ook wel mooi?)

De rechter zijwand van het diepe stuk beplanten (anubias nana of een andere soort die niet zo heel veel licht nodig heeft). Nu valt vooral op dat het een vierkant dieper stuk is. Als je de wanden zou kunnen verbergen zal dit volgens mij een heel andere uitstraling hebben.

Dan kan je links beneden een wat donkerdere "diepte" cre�ren, en rechts een meer "open", belichte plek met laagblijvende planten in het midden en de hogere planten achterin of rechts tegen de wand.
 
mooie bak is dit zeg
had zelf bijna exact het zelfde in mijn hoofd voor een volgend aquarium
ik zou inderdaad de grote echinodorus verplaatsen ofzo omdat het je aquarium in twee�n deelt
en wat mij persoonlijk mooi lijkt is de vallisneria gigantea tegen je achterwand zetten en nog een extra daarvan zodat het een beetje dichter word en dan gewone vallisneria in het ondiepe stuk gebruiken dan heb loopt de achterwand wat mooier door.
ook zou ik javavaren of java mos gebruiken om de rechter wand te beplanten denk dat je bak dan erg mooi word
 
Hey ludger het gekke is dat juist de corry s allemaal in het dieppe zitten en geen probleem hebben met naar boven gaan . En juist de altums die zitten ook graag in het dieppe gr
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan