Hulp nodig..Juwel Vision 180


E

Edj90

Guest
Hallo allemaal,

Sinds geruime tijd ben ik in het bezit van een aquarium, namelijk de Juwel Vision 180.
Momenteel met een visbestand van 10 Boraras Brigittae, 10 tal kegelvlek barbeeltjes.
Dit gezelschap zit er al bijna 2 jaar in zonder problemen.
Er zaten altijd ramirezi's bij maar dat waren 3 vrouwtjes en die zijn inmiddels overleden.

Mijn vraag, welke leuk vis/vissen kunnen er als echte eyecatcher bij en zijn geen scholenvis?
Liefs geen grondbewoners, aangezien het aquarium vrij dicht beplant is. Met name over de bodem.

Ik hoor graag van jullie.
 
Momenteel :

NO3 5
NO2 0
GH 4-7
KH 6


PH 6.8
Temp water 23.1
 
Zelf vind ik de Maroni ook een mooie cichlide. Al is dat wel een vis die in de onderste regionen en het midden verblijft. Ik heb ze hier op een ph van ook zo 6.8.
 
de bodem is wel de enige die nog echt goed vrij is, weet je zeker dat je geen bodemgerichte vis wilt?

zou dan gaan voor dwergcichliden, een grote harem (1m/3v) apistogramma cacatuoides bijvoorbeeld.

bovenlaag kan ook, kom je al snel uit bij labyrinthvissen denk ik zo.
 
Bij je bestand zou ik ook zeggen een koppel/harem dwergcichliden. Dit zijn geen bodembewoners zoals meervallen, maar leven vlak boven de bodem en vinden planten juist heerlijk om in te schuilen. De al genoemde Maronii en apistogramma soorten zouden een goede optie zijn. Je kan ook eens bij Laetacara soorten kijken.

Dwergjes zijn vaak mooie visjes, eyecatchers waar je het over hebt, en erg interessant gedrag en broedzorg!
 

Terug
Bovenaan