Hulp nodig met de juiste Namen van de vissen.


D

darkspy

Guest
[color:#FF0000]Goede avond forumleden,

Als eerste Excuses als mijn onderwerp verkeerd staat.
Ik zou niet weten waar hij dan moet staan?

Ik probeer al een tijdje achter te komen welke namen bij de juiste vissen horen.
Heb vandaag duidelijke foto's proberen te maken.
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen. :cool:

Foto Nummer 1 :
kh59.jpg


Foto Nummer 2 :
3vo9.jpg


Foto Nummer 3 :
Foto Nummer 4 :
krgk.jpg


Foto Nummer 5 :
3ors.jpg


Foto Nummer 6 :
Foto Nummer 7 :
0q6j.jpg


Foto Nummer 8 :
33zi.jpg



Alvast heel erg bedankt!
Heb bij sommigen wel zoon vermoeden :idea:

Groetjes & fijne avond nog!
Myron



[/color]
 
Vage site Bertus... Bij de Midden amerikanen staan Zuid amerikanen en visa versa. Ook staan niet overal de juiste afbeeldingen bij..

De 2de lijken mij jonge Cryptoheros Nigrofasciatus, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
De rest zijn Afrikanen en kun je beter daar even vragen ;)
 
Goede morgen Bertus,
Waar zie jij jonge?? (bij vis nummer 5??)
zal even een kijkje nemen
 
2 is Cryptoheros nigrofasciatus

4 is Labidochromis caeruleus
 
Ow, dit is wel een mengelmoes van cichliden... Ik zie midden amerikanen (en 'rotzakken' ook nog) en malawi, en van de malawi dan een combi van rotsbewoners en zandbewoners. Misschien ook nog victoria erbij. En ik zie geen zandbodem, die moet er wel in bij dit soort cichliden. Ik hoop trouwens dat dit een grote bak is?
 
De bodem is ook veelste grof. Daar gaat veel vuil tussen zitten met uiteindelijk een bodemrot als gevolg. Deze bodems worden vaak verkocht voor aquaria maar zijn totaal ongeschikt helaas.
 
Zou nummer 8 Astatotilapia Latifasciata kunnen zijn?
 
Bedankt voor de reactie's , Wat is beste wat ik kan doen met volgende bodem?
Zand of heel fijne stenen?

ik wil graag de namen van de vissen omdat ik ze eruit wil hebben en dan nieuwe kan kopen.
die wel goed bijelkaar kunnen zonder mengelmoes.

Edit : en als ik een zandbodem erin doe, en de vissen gaan graven.
Word het dan niet heel wazig het water?
 
Zandbodem nemen.

Vantevoren goed uitspoelen, dat moet een aantal keer, totdat het water helemaal helder blijft.

De vissen horen te kunnen graven, dat is hun natuurlijk gedrag. Als jij zorgt dat het zand is uitgespoeld (stof eruit) en dat je af en toe het vuil eraf zuigt dan wordt er niks wazig in je bak ;-)
 
Oke, Persoonlijk vind ik het zandbodem mooier, Zag het keer op marktplaats.
Silverzand noemen ze het ook wel? Waar kan je het beste kopen? en is silverzand goed?

Hoe maak je zand het beste schoon? misschien een domme vraag
 
Ik zou filterzand nemen. En schoon maken ?? Simpel, wat in een emmer doen, onder de kraan en omwoelen net zolang dat er geen vuil meer van af komt. Het vuile water door het toilet en klaar ben je
 
Ik heb in mijn vorig aquaria "brekerzand" gebruikt, gewoon van de bouwmarkt. Dat is net wat grover.
De keuze tussen filter- en brekerzand is vooral een kwestie van smaak, denk ik.
Het moet wel wat vaker worden gespoeld dan filterzand
 
Snap het helemaal !
Vraag me alleen af waarom je je eigen onderwerp niet kunt aan passen haha.
of daar wel een mogelijk voor? heb alleen nog nummer 2 & 4 & 8.
Rest is voor mij nog een vraagteken:p
 
darkspy zei:
Oke, Persoonlijk vind ik het zandbodem mooier, Zag het keer op marktplaats.
Silverzand noemen ze het ook wel? Waar kan je het beste kopen? en is silverzand goed?

Hoe maak je zand het beste schoon? misschien een domme vraag

Zilverzand is bijna stof.
Als je een stofbak wilt,moet je dat nemen.

Zulk fijn zand, wordt gebruikt om tegelwerk te voegen.
Decor zilverzand 25kg | Praxis


Decor zilverzand is onder meer geschikt voor in de voli�re en als voegspecie
voor bijvoorbeeld tegelwerk. De zak bevat 25kg zand.
 
Ik heb vroeger in 2 bakken zilverzand gehad, omdat ik dat zo mooi vond en omdat ik het gratis kon krijgen. Het is zo fijn dat het zich gedraagt alsof het vloeibaar is onder water. Er gingen ontzettend makkelijk grote hoeveelheden zilverzand mee met waterverversen, met af en toe verstoppingen van de zwanenhals als gevolg. Ook makkelijk blauwalg omdat de bodem helemaal dichtzit en dus makkelijk verstikt. Planten vinden het ook niet leuk, in ieder geval zat de vallisneria altijd tot bovenin onder het zand (!). Ik vond het zilverzand wel erg mooi, maar nu heb ik speelzand in de meeste bakken en dat werkt toch een stuk beter!
 
Dat is inderdaad voor iets heel anders dus.
Ben blij dat ik dat niet heb geprobeerd :O
 
SaskiaZ zei:
Ik heb vroeger in 2 bakken zilverzand gehad, omdat ik dat zo mooi vond en omdat ik het gratis kon krijgen. Het is zo fijn dat het zich gedraagt alsof het vloeibaar is onder water. Er gingen ontzettend makkelijk grote hoeveelheden zilverzand mee met waterverversen, met af en toe verstoppingen van de zwanenhals als gevolg. Ook makkelijk blauwalg omdat de bodem helemaal dichtzit en dus makkelijk verstikt. Planten vinden het ook niet leuk, in ieder geval zat de vallisneria altijd tot bovenin onder het zand (!). Ik vond het zilverzand wel erg mooi, maar nu heb ik speelzand in de meeste bakken en dat werkt toch een stuk beter!

Speelzand? Ik leer heel veel vandaag.
Ik heb die Vallisneria er ook inzitten, alleeen drijven nu ook boven in doordat mijn leuke malawi vissen het leuk vinden mij aan het werk te houden ben ik bang. Ik heb het nu gewoon 2 dagen even bovenin laten drijven. Enig idee wat ik hier aan kan doen?
stenen erom heen bouwen? soort wandje?
 
Planten en malawi gaan gewoon niet heel erg samen... Je kunt nog drijvende planten proberen (hoornblad, eikebladvaren ofzo), en planten die tussen/op de rotsen staan (javavaren, anubias).
 
SaskiaZ zei:
Planten en malawi gaan gewoon niet heel erg samen... Je kunt nog drijvende planten proberen (hoornblad, eikebladvaren ofzo), en planten die tussen/op de rotsen staan (javavaren, anubias).
Zou ik dat maar een keer moeten proberen inderdaad.
Want moet elke dag als niet vaker is die plantjes er weer in stoppen. 1 laten ze wel staan de andere niet.
Ze houden je in ieder geval wel bezig
 
Visnummer 1: Saulosi's ???
Visnummer 2: Cryptoheros nigrofasciatus (Zebracichlide)
Visnummer 3: Labidochromis hongi (niet 100% zeker)
Visnummer 4: Labidochromis caeruleus
Visnummer 5: Pseudotropheus saulosi (1 > Zwart / Blauw)
Visnummer 6: otopharynx golden blue face (man)
Visnummer 7: ??
Visnummer 8: Astatotilapia Latifasciata (4stuks)

Zou dit lijstje ongeveer kunnen kloppen ?
Nummer 7 is nog altijd een raadsel :p

Nummer 6 weet ik zeker , deze heb ik terug kunnen vinden in mijn mailbox.
 

Terug
Bovenaan