Wat is er nieuw

Hulp nodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter Djaychenni
  • Startdatum Startdatum
D

Djaychenni

Guest
Hallo
Sinds gisteren heb ik een groot hoek aquarium. Voorheen had ik een klein bakje (60cm) met wat guppen en neon tetra. Heel leuk.... Maar nu dus wat echt werk. Ik kreeg heel wat grote cichliden erbij. Nou weet ik helemaal niks over deze vissen. Kunnen er andere vissen bij? Hoe zie je dat het man of vrouw is. En ik heb de bak vervoerd.... Al het grind schoon gemaakt en de bak snel gevuld en alles erin gezet en de vissen erin gedaan. Deze zaten nog in emmers dus moest snel gebeuren. Maar ondanks het verse water is de bak ontzettend troebel? Wat gaat er fout?

Alvast bedankt

Groetjes djaychenni

Dag Djaychenni, welkom op het forum.

Punt 1, er zijn hier genoeg kenners, maar voor advies moet je weten welke cichliden je hebt. De kenners gaan om foto's vragen. Dan weet je dat vast 😉
(overigens niet de slimste zet, vissen overnemen zonder te weten welke)

Punt 2, heb je iets meer informatie?
Heb je het filter ook overgenomen (ik hoop het)? Is het filter schoon gemaakt (ik hoop het niet, tenzij heel secuur)? Heb je (deels) aquariumwater gebruikt of alleen kraanwater (ik hoop aquariumwater)?

Als je de juiste procedures volgt kan water ook troebel worden. Maar je spreekt over 'ondanks het verse water', dus ik vrees het ergste... Waarschijnlijk moet je snel actie ondernemen, dus ik hoop dat je snel met meer info komt.

Welkom ,Djaychenni.

Fijn dat e een grotere aquarium heb.

Heb je wel eens van indraaien gehoord.

Dat is ,dat het water aquariumwater wordt.
Dat duurt 2-3 weken, in die tijd krijg je nitriet(giftig) dat wordt dan nitraat,,Dat is voedsel voor de planten.

Aquariumvissen.net - Aquarium: aanschaf en opstarten

Veel beginners denken dat het houden van een aquarium gemakkelijk is, het spreekwoord zegt toch immers 'zo gezond als een vis?' Inderdaad, vissen zijn van ...
www.aquariumvissen.net/aquarium_aanschaf_onderhoud.php

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan