hulp opzetten co2

  • Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum

V

vriend van de cory

Guest
Hey iedereen,
ik heb me dus een co2 set aangeschaft! ik ben er dolenthousiast over maar heb een aantal vraagjes.
Om hoelaat laat ik het aan en uit gaan?
Mijn licht gaat aan om 10 en uit en 21 u .

Verder hoor ik als ik hem aanzet altijd een geblaas, alsof er lucht ontsnapt. Kan het zijn dat er lucht ontsnapt tussen de schroef van de bellenteller en de schroef om te vermeerderen/verminderen?
Is dit normaal?
 
Ai, dat geblaas is niet goed! Lekt hij niet?
 
Ik zou zeggen anderhalf tot twee uur voor je licht aangaat CO2 aan, en idem voor uitschakelen. Dat lees je ook op veel sites als richtlijn en bij mij werkt t prima.

Dat geblaas klinkt inderdaad niet goed, ik kan het niet plaatsen maar bij mijn set hoor ik zoiets nooit. Een keer hoorde ik wel wat gesis en toen bleek mijn drukventiel met de meters niet stevig genoeg op de fles gedraaid te zijn.
 
Ik zou zeggen anderhalf tot twee uur voor je licht aangaat CO2 aan, en idem voor uitschakelen. Dat lees je ook op veel sites als richtlijn en bij mij werkt t prima.


Zo doe ik het ook. wel hoor ik vaak en dikke bel als de co2 aangaat maar dat is 1 a 2 tellen en dan loopt alles gewoon.

Misschien kan een foto helpen van hoe je het nu hebt.
 
17197922_10208799795938672_681936588_n.jpg


de lucht ontsnapt tussen de bellenteller en de aansluiting
 
Onder de bellenteller zoals op de foto staat dus. Kun je daar eventueel wat teflontape opdraaien tegen lekkage? Ik neem dan aan dat het schroefdraad is.
 
oke bedankt voor de tip! Is kijken of we dit hier hebben liggen.
 
en hoeveel bellen per seconde moet ik instellen?
 
Ligt een beetje aan het formaat van de bak en wat je wil bereiken. Ik doseer op de 80cm hier 70-80 bellen om de ph van 8 naar 6.8 te krijgen.

Heeft de teflon geholpen?
 
Heb thuis geen teflon gevonden maar ik ga vandaag bij de doe-het-zelf-zaak om iets dat het kan afsluiten. Morgen ga ik het dan opzetten.
Het is een cm bak trouwens , maar ik ga denkik beginnen met 30 bellen per minuut
 
Dat is wel een héél klein bakje... geintje :D
Je kunt ook Locktide schroefdraad afdichting gebruiken. Ik weet niet of teflon wel zo goed idee is... koper op koper?

Doorgaans is het wel de bedoeling, dat dingen ook weer los kunnen.
Teflontape werkt prima. Wel de gasvariant nemen. Je hebt ook een water variant.
 
Teflontape werkt prima. Wel de gasvariant nemen. Je hebt ook een water variant.

Kun je dat verschil zien want ik heb het bij de DI filter gebruikt en het dicht goed af maar vraag me niet welke soort het is:sorry:
 
Dat is wel een héél klein bakje... geintje :D
Je kunt ook Locktide schroefdraad afdichting gebruiken. Ik weet niet of teflon wel zo goed idee is... koper op koper?

Ja dat heb ik gekocht en het werkt goed nu! je hoort niets meer ontsnappen nu !

En en mij numlock stond af haha, ik bedoel 60cm bak.
 
In ieder geval werkt alles goed nu! heb hem net opgezet en hou hem voor de rest van de dag goed in het oog .
 
Kun je dat verschil zien want ik heb het bij de DI filter gebruikt en het dicht goed af maar vraag me niet welke soort het is:sorry:

Water variant is dikker. Staat ook KIWA op.

Gas variant is dunner, dus je moet meer slagen maken. Maar daardoor zit het dichter als je het in elkaar schroeft.
Meer laagjes dicht beter, dan 1 laagje. Bij gas tape staat GIVEG.
 
Goed om te weten weer:thumbs:. Ik denk dat ik de dunne heb dan maar goed hij is goed dicht moet ik zeggen en daar gaat het om;).
Deze gebruik ik ook voor de co2 fles namelijk.
 
Hey iedereen,
ik heb me dus een co2 set aangeschaft! ik ben er dolenthousiast over maar heb een aantal vraagjes.
Om hoelaat laat ik het aan en uit gaan?
Mijn licht gaat aan om 10 en uit en 21 u .

Verder hoor ik als ik hem aanzet altijd een geblaas, alsof er lucht ontsnapt. Kan het zijn dat er lucht ontsnapt tussen de schroef van de bellenteller en de schroef om te vermeerderen/verminderen?
Is dit normaal?
Maak eens een sopje van afwasmiddel en strijk koppelingen en darmen eens in
 

Terug
Bovenaan