hulp voor kardinaal tetra


T

thomasvisi

Guest
hallo ik heb snel hulp nodig een van mijn kardinaal tetras is ziek hoe kan ik hem beter maken hij zwemt goed maar drijft veel aan het oppervlakte verder is er niks op te merken aan hem kan iemand mij snel helpen
 
Hoi Thomas, gecondoleerd met je tetra. Het is altijd jammer als een vis dood gaat. Ik denk dat je nu wel goed op moet letten dat dit niet bij je andere vissen gebeurt.
 
Wat is de temperatuur?
Wat voor bak heb je?
Hoe oud is de bak?
Hoelang zitten de vissen er al in?
Wat zijn je waterwaarden, met name nitriet en ammoniak
 
de tempratuur is 27 graden
ik heb een superfish 65
de vissen zaten er nog geen seconde in dus het kan niet liggen aan de nitriet en ammoniak waarde
 
Tetra’s zijn onwijze stresskippen. Misschien heeft de overtocht deze de das om gedaan🤷‍♀️
 
Tetra’s zijn onwijze stresskippen. Misschien heeft de overtocht deze de das om gedaan🤷‍♀️
Tetra's zijn misschien wel stresskippen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat eentje is gesneuveld vanwege zijn reis. Maar alles kan natuurlijk, misschien waren ze in de winkel al erg gestrest
 
Tetra's zijn misschien wel stresskippen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat eentje is gesneuveld vanwege zijn reis. Maar alles kan natuurlijk, misschien waren ze in de winkel al erg gestrest
of een thermoshock, koude auto/zak waar ze in zaten en dan weer naar 25+ graden.. Dat wil ook wel eens voorkomen
 
Tetra's zijn misschien wel stresskippen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat eentje is gesneuveld vanwege zijn reis. Maar alles kan natuurlijk, misschien waren ze in de winkel al erg gestrest
Oh, maar ik wel hoor.
Zakje vol met kardinalen 10 minuutjes op de fiets en eenmaal thuis twee dooien.
 
Wij wennen meestal over in een bakje en dan over in de bak. Laatst ook even te snel gedaan dreven ze vrijwel direct op zijn kop. Gelukkig hadden we het water nog direct terug gedaan en in een uur laten over wennen toen ging het wel goed.

Soms is gewoon het verschil tussen het water in de winkel en in je bak te groot voor (jonge) vissen.
 

Terug
Bovenaan