Wat is er nieuw

Hulpfilter 's nachts uit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter blackmoor
  • Startdatum Startdatum
B

blackmoor

Guest
Hoi allemaal,

Ik kwam laatst bij toeval in het bezit van een tweedehands Ciano cf 80 (380 l/h)
Ik dacht, laat ik die dan maar als extra filter in mijn Rio 180 doen, maar dat ding maakt ontzettend veel herrie!
Overdag is dat geen probleem, maar 's nachts....... Dus nu is de vraag, kan ik dat filter 's nachts uitzetten?
Levert dat me heel veel baardalg op ofzo? (omdat er dan 's nachts geen stroming is?)

Alvast bedankt!

'S nachts groeit alg toch niet, en als je het voor het alg doet, kan hij denk ik s nachts wel uit.😉

Ik zou dat niet doen want dan gaat er veel bacteriecultuur dood waardoor je weer problemen kan krijgen. Filters moet je nooit lang uitzetten en hooguit bij het onderhoud als dat niet ander kan.

Ik zou dat niet doen want dan gaat er veel bacteriecultuur dood waardoor je weer problemen kan krijgen. Filters moet je nooit lang uitzetten en hooguit bij het onderhoud als dat niet ander kan.

Maar de bacteriën zitten toch in het hoofdfilter en in de bodem?

Oja, bacterien, die zijn er ook nog. Luister maar niet naar mij, Daan.😀😀😉

Luister maar niet naar mij, Daan.😀😀😉

Deed ik dat dan? Ik ben nog steeds diep beledigd door jouw kabouteropmerking hoor!😛😀

Deed ik dat dan? Ik ben nog steeds diep beledigd door jouw kabouteropmerking hoor!😛😀
Dan zeg ik maar niks meer!
Maar dan loop je heel wat kennis mis.😀😀😉

Dan zeg ik maar niks meer!
Maar dan loop je heel wat kennis mis.😀😀😉

Oh ja.... Da's ook weer zo😀 Doe maar alsof ik niks heb gezegd

Maar ga je het filter alleen gebruiken voor extra stroming? Of ook voor meer filtercapaciteit?

Meer stroming kan hij s nachtw wel uit denk ik.
Meer filtercapaciteit niet, want dan zit je met de bacterien.😉

Maar ga je het filter alleen gebruiken voor extra stroming? Of ook voor meer filtercapaciteit?

Meer stroming kan hij s nachtw wel uit denk ik.
Meer filtercapaciteit niet, want dan zit je met de bacterien.😉
Voor meer stroming, er is een dode hoek:br: er zitten haast geen filtermaterialen in

Voor meer stroming, er is een dode hoek:br: er zitten haast geen filtermaterialen in
Dan denk ik dat je hem wel kunt uitlaten, even kijken wat de rest zegt.:daisy:😉

Misschien kun je oordopjes gaan overwegen😀😀

Misschien kun je oordopjes gaan overwegen😀😀

Daar beginnen we niet aan, anders koop ik gewoon een stiller filter, maar kan het nu of niet?

Als er filtermaterialen inzitten dan zou ik het niet stilzetten.

Nee, niet uitzetten. Daarbij veroorzaak je alleen maar onbalans, en dat moet je nu juist zien te voorkomen.

Dus doorverkopen dat ding... 😉

Hoi allemaal,

Ik kwam laatst bij toeval in het bezit van een tweedehands Ciano cf 80 (380 l/h).........maar dat ding maakt ontzettend veel herrie!

Alvast bedankt!

Weten we ook gelijk weer waarom je dat ding gratis bij een lampje hebt gekregen.......😀

Graag gedaan.

Weten we ook gelijk weer waarom je dat ding gratis bij een lampje hebt gekregen.......😀

Graag gedaan.

Deze kan hij nu dan ook weer gratis vergeven en dat is dan een zogenaamde weggeeffilter😀😀

Nee, niet uitzetten. Daarbij veroorzaak je alleen maar onbalans, en dat moet je nu juist zien te voorkomen.

Dus doorverkopen dat ding... 😉

Oh.... Oké, dan haal ik hem er direct uit. Ik had al zo'n vermoeden dat het niet verstandig is😀

Graag gedaan.

Ik dacht al, er moet een addertje onder het gras zitten😀

Mischien kun je hem uit elkaar halen, en kijken hoe het komt dat hij veel geluid maakt. Of maken al die filters zo'n herrie?😉

Inderdaad, er zal vast wel een oorzaak te vinden zijn. Ik denk niet dat ze die dingen durven te verkopen als ze zoveel lawaai maken, dan komt iedereen terug naar de winkel 😉 Misschien is er een stukje plastic van de rotor af gebroken, of zit er een een steentje in.

Inderdaad, er zal vast wel een oorzaak te vinden zijn. Ik denk niet dat ze die dingen durven te verkopen als ze zoveel lawaai maken, dan komt iedereen terug naar de winkel 😉 Misschien is er een stukje plastic van de rotor af gebroken, of zit er een een steentje in.
Ik heb dat ding al honderd keer uit elkaar gehaald, het geluid is nu wel iets zachter, maar nog steeds vervelend🙁

Zou ik niet doen! Lijkt mij dat de eventuele bacteriën in je filter sterven en juist voor meer verontreiniging zorgen bij het terug opstarten smorgens.

Zou ik niet doen! Lijkt mij dat de eventuele bacteriën in je filter sterven en juist voor meer verontreiniging zorgen bij het terug opstarten smorgens.

Dat is helemaal de reden om hem niet uit te gaan zetten. Wellicht is er iets van de rotor kapot want ik heb een keer een Eheim 2213 gehad met veel herrie en daar was iets losgeraakt en moest het vervangen/geplakt worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan