Hvp 1200 Goldline installeren. help!

C

camielk

Guest
ik ben aan het proberen mijn nieuwe led verlichting in mijn net zo nieuwe Rio 400 te plaatsen.
Gelukkig kan ik heel veel informatie vinden over mijn volgende stap. De controller instellen en allerlei schema's instellen.

Helaas ben ik nog bij stap 1. De led-verlichting in de armature plaatsen. Het betreft een Hvp Goldline 1200 mm. Ik kan online geen handleiding vinden en tegenwoordig wordt die ook niet meer mee geleverd.
Nu heb ik in alle aquarium boeken gelezen dat je heel goed moet opletten met water en electra. Dat wil ik dus graag doen, maar geen idee of ik het goed doe.

Help, heeft er iemand een handleiding hoe ik de hardware van Hvp juist, maar vooral veilig installeer.

Alvast bedankt!
 
Dank je Felereca, het betreft hier alleen de informatie van van de controller. Het gaat mij om het installeren van de lamp zelf in de bak en aan de controller. Daarna wordt het inderdaad de uitdaging om de schema's etc er in te krijgen.
Ik blijf doorzoeken, misschien is er zaterdag iemand van Hvp op de Vivarium beurs die het me kan uitleggen.

Toch bedankt dat je de moeite hebt genomen!

Groet Camiel
 
Albert dank voor je link. De foto maakt inderdaad wat meer duidelijk. Zaterdag ga ik naar de Vivariumbeurs, hopelijk is daar iemand van Hvp, dan ga ik het daar ook vragen.
 
Is het gelukt? Heb zelf net de 'gewone' led van HVP.
 
Hi Canon, het is me inderdaad net gelukt. Ik heb op de Vivarium gevraagd aan de vertegenwoordiger om het me uit te leggen en dat gefilmd. De schema's erop krijgen was nog wel wat lastig. Mijn laptop die reageerde niet op de controller. De bijgeleverd USB werkte niet goed. Heb toen een eigen USB kabel gebruikt en toen werd de controller wel herkend. Nu heb ik een van de schema's in gebruik die ik online kon vinden. Een voor de plantengroei, aangezien ik er nog geen vissen erin heb.

Ik denk dat ik er jog wel een led balk bij koop, aangeziendat ik merk dat de 2 witte balken (zijverstevigers?) in mijn bak een gedeelte van het licht tegen houden. En op de beurs was het advies de balk ook iets naar achter te hellen, maar doorboor krijg ik minder licht aan de voorkant.

Maar goed hij draait nu en je merkt echt dat het een mooie licht is dan de daylight van Juwel die er standaard bijgeleverd zijn.
 
Terug
Bovenaan