Hvp aqua

W

Wim31

Guest
Zijn er hier mensen die lampen van hvp aqua hebben?
En bevalt dat goed?
Passen die ook in een juwel lichtkap?
Groeten wim..
 
Beste Wim,


Ik heb de Goldline en WIFI Controller van HVP, deze bevalt mij heel goed.
Bij aankoop van deze balk zat er ook een voorgeprogrammeerde minicontroller bij.
Over de Juwel lichtkap kan ik je niets zinnigs zeggen.


Gr Ad
 
Zelf heb ik geen ervaring met HVP maar misschien is het goed dat je iets meer vertelt. Welke Juwel bak heb je precies? Wil of heb je een plantenbak. Wil je intensief of minder sterk licht? Geef je CO2? Maakt het geven van een goed advies, denk ik, wat eenvoudiger.
 
Ik gebruik inmiddels de goldline in een Lido 200 tezamen met de standaard juwel LED verlichting inderdaad met minicontroller standaard erbij geleverd... Het licht is wat blauwig, maar alles groeit prima en ziet er prima uit onder de lamp.
 
Ik heb een hvp lamp gekocht.
Goldline 1047mm met minicontroller.
Hij zit nu samen met de 2 juwel lampen in mijn aquarium..
Qua licht valt ie me een beetje tegen moet ik zeggen..
De 2 juwel leds (day en nature) zijn samen 58 watt als ik me niet vergis.
De hvp is 42 watt....
Maar de juwels geven een mooier warmer en veel meer licht....
Ik dacht eerst dat ik er nog 1 van hvp zou kopen om die dan samen in de balk van juwel te doen.. maar ik denk dat ik daarvan af zie...
Denk niet dat het heel mooi licht zal geven...
Dus misschien maar een ander merk later er bij...
Misschien is de qualiteit van de hvp lamp wel goed en komt het dieper in het aquarium.. wat mijn bedoeling was, om de bodembedekkers het wat beter te laten doen.... maar dat zal ik over een paar weken wel zien...
Volgens een persoon bij hvp zou ik in mijn aquarium iets van 40 par op de bodem moeten hebben... of misschien iets meer... de tijd zal het leren.. maar mn eerste indruk is niet zo geweldig...
Al ziet de lamp er zelf wel goed uit trouwens...
 
Ik heb een hvp lamp gekocht.
Goldline 1047mm met minicontroller.
Hij zit nu samen met de 2 juwel lampen in mijn aquarium..
Qua licht valt ie me een beetje tegen moet ik zeggen..
De 2 juwel leds (day en nature) zijn samen 58 watt als ik me niet vergis.
De hvp is 42 watt....
Maar de juwels geven een mooier warmer en veel meer licht....
Ik dacht eerst dat ik er nog 1 van hvp zou kopen om die dan samen in de balk van juwel te doen.. maar ik denk dat ik daarvan af zie...
Denk niet dat het heel mooi licht zal geven...
Dus misschien maar een ander merk later er bij...
Misschien is de qualiteit van de hvp lamp wel goed en komt het dieper in het aquarium.. wat mijn bedoeling was, om de bodembedekkers het wat beter te laten doen.... maar dat zal ik over een paar weken wel zien...
Volgens een persoon bij hvp zou ik in mijn aquarium iets van 40 par op de bodem moeten hebben... of misschien iets meer... de tijd zal het leren.. maar mn eerste indruk is niet zo geweldig...
Al ziet de lamp er zelf wel goed uit trouwens...
Ook een hvp aangeschaft, powerline. Het is erg fel wit licht niet echt mooi te noemen inderdaad. Wordt het beter als je het dimt ? Bij mij zit er helaas geen dimmer bij dus tc421 besteld.
 
Ook een hvp aangeschaft, powerline. Het is erg fel wit licht niet echt mooi te noemen inderdaad. Wordt het beter als je het dimt ? Bij mij zit er helaas geen dimmer bij dus tc421 besteld.
Geen idee.. er zit een mini controller bij.. met 10 standaard standen... ik zal binnenkort ook een tc 420 bestellen... dan maar even kijken hoe het gaat....
 
Ik heb een hvp lamp gekocht.
Goldline 1047mm met minicontroller.
Hij zit nu samen met de 2 juwel lampen in mijn aquarium..
Qua licht valt ie me een beetje tegen moet ik zeggen..
De 2 juwel leds (day en nature) zijn samen 58 watt als ik me niet vergis.
De hvp is 42 watt....
Maar de juwels geven een mooier warmer en veel meer licht....
Ik dacht eerst dat ik er nog 1 van hvp zou kopen om die dan samen in de balk van juwel te doen.. maar ik denk dat ik daarvan af zie...
Denk niet dat het heel mooi licht zal geven...
Dus misschien maar een ander merk later er bij...
Misschien is de qualiteit van de hvp lamp wel goed en komt het dieper in het aquarium.. wat mijn bedoeling was, om de bodembedekkers het wat beter te laten doen.... maar dat zal ik over een paar weken wel zien...
Volgens een persoon bij hvp zou ik in mijn aquarium iets van 40 par op de bodem moeten hebben... of misschien iets meer... de tijd zal het leren.. maar mn eerste indruk is niet zo geweldig...
Al ziet de lamp er zelf wel goed uit trouwens...
Ik moet nu eerlijk zeggen dat de hvp lamp me beter bevalt na een paar dagen... misschien moest ik even wennen omdat het licht anders was dan wat er al in zat..
Toch nog maar een extra lamp besteld met 5 kanaals controller..
Hoop dat ie er morgen of vrijdag is. Dan kan ik het weekend alles klaar maken🤗
 
Ik moet nu eerlijk zeggen dat de hvp lamp me beter bevalt na een paar dagen... misschien moest ik even wennen omdat het licht anders was dan wat er al in zat..
Toch nog maar een extra lamp besteld met 5 kanaals controller..
Hoop dat ie er morgen of vrijdag is. Dan kan ik het weekend alles klaar maken🤗
Eigenlijk verbaas ik er mij een beetje over dat je de HVP lamp minder "warm" vindt dan de Juwel lampen. Er van uitgaande dat je de standaard multilux lampen hebt, deze hebben een m.i. erg hoge Kelvin waarde, fel wit licht dus met een aanzienlijk blauw aandeel in het spectrum. Terwijl de HVP lamp kennelijk instelmogelijkheden heeft op dit gebied. Een Kelvinwaarde van 4000 en 7000 geeft een gemiddelde van 5500 Kelvin waarbij je ook nog bij kan sturen met de RGB leds. Meer rood erin bijvoorbeeld. Wat dan een m.i. duidelijk betere Kelvin waarde geeft dat de Juwel verlichting kan bieden. Zelf heb ik boven mijn plantenbak bak graag een waarde van rond de 5000 Kelvin maximaal.
 
Eigenlijk verbaas ik er mij een beetje over dat je de HVP lamp minder "warm" vindt dan de Juwel lampen. Er van uitgaande dat je de standaard multilux lampen hebt, deze hebben een m.i. erg hoge Kelvin waarde, fel wit licht dus met een aanzienlijk blauw aandeel in het spectrum. Terwijl de HVP lamp kennelijk instelmogelijkheden heeft op dit gebied. Een Kelvinwaarde van 4000 en 7000 geeft een gemiddelde van 5500 Kelvin waarbij je ook nog bij kan sturen met de RGB leds. Meer rood erin bijvoorbeeld. Wat dan een m.i. duidelijk betere Kelvin waarde geeft dat de Juwel verlichting kan bieden. Zelf heb ik boven mijn plantenbak bak graag een waarde van rond de 5000 Kelvin maximaal.
Het ziet er wat anders uit
Eigenlijk verbaas ik er mij een beetje over dat je de HVP lamp minder "warm" vindt dan de Juwel lampen. Er van uitgaande dat je de standaard multilux lampen hebt, deze hebben een m.i. erg hoge Kelvin waarde, fel wit licht dus met een aanzienlijk blauw aandeel in het spectrum. Terwijl de HVP lamp kennelijk instelmogelijkheden heeft op dit gebied. Een Kelvinwaarde van 4000 en 7000 geeft een gemiddelde van 5500 Kelvin waarbij je ook nog bij kan sturen met de RGB leds. Meer rood erin bijvoorbeeld. Wat dan een m.i. duidelijk betere Kelvin waarde geeft dat de Juwel verlichting kan bieden. Zelf heb ik boven mijn plantenbak bak graag een waarde van rond de 5000 Kelvin maximaal.
Het ziet er gewoon anders uit. Ik denk eigenlijk mooier....was gewoon gewend aan de multilux denk ik...
Ik heb nu nog de multilux met day light en nature er in.. en heb daar nu de goldline bij in....als ik dan de multilux even uitzet dan zie je best verschil.... qua kleur... met de multilux is het geler....
Met de hvp zie ik veel meer schaduw......instellen kan niet met de minicontroller... zitten aleen 10 standen op... maar dat kan ik van het weekend proberen als mn nieuwe spullen worden geleverd
 
Terug
Bovenaan