hvp goldline 1200

ray79

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2010
Berichten
207
Leeftijd
44
Locatie
hengelo
Ik heb deze verlichting dus op mijn juwel led 450 zitten, ik gebruik de standaard instelling discus , nou vind ik hem soms te donker, ik heb er 1 in hangen nou twijfel ik of ik er 1 bij zal doen of een andere kopen.
Dus mijn vraag is het nodig of maakt het uit om er 2 hvp lampen in te hangen of is dat overbodig. Ik ben slecht met computers dus zelf een schema maken zal mij dus niet lukken.

Mvg
 
Je kan mij niet vertellen dat je zo slecht bent met computers dat een beetje klikken in pled al te complex is.

Anyhow, heb je al andere standen geprobeerd?
Kan me namelijk best indenken dat ze voor discus een wat meer gedimde stand hebben gecreëerd.
2e lamp zou altijd kunnen, je bak is toch 60cm diep?
 
Nou dat kan ik je wel zeggen haha ik ben echt heel slecht in dat soort dingen. Wil het wel een keer proberen als ik er de tijd voor heb.

Ik heb idd ook andere standen geprobeerd maar voornamelijk de amerika standen waterhoogte is idd ong 60 cm.
 
Als ik dit lees zou ik de volgende opmerking willen maken. Ts stelt dat hij het licht te donker vindt. Dat kan natuurlijk maar het is ook belangrijk om te bezien wat je levende have hiervan vindt. Dieren houden niet altijd van feller licht. Planten daarentegen zouden het juist nodig kunnen hebben maar je kan ook kiezen voor een bestand dat met minder licht toekan. Deze zaken zullen in ieder geval van belang kunnen zijn om mee te nemen in je uiteindelijke keuze.
 
Als ik dit lees zou ik de volgende opmerking willen maken. Ts stelt dat hij het licht te donker vindt. Dat kan natuurlijk maar het is ook belangrijk om te bezien wat je levende have hiervan vindt. Dieren houden niet altijd van feller licht. Planten daarentegen zouden het juist nodig kunnen hebben maar je kan ook kiezen voor een bestand dat met minder licht toekan. Deze zaken zullen in ieder geval van belang kunnen zijn om mee te nemen in je uiteindelijke keuze.

Dat klopt ik wil dus ook niet een bouwlamp van mijn aquarium maken het mag best iets duister zijn maar ik vind het verschil met voor en achter zo groot
 
Dat klopt ik wil dus ook niet een bouwlamp van mijn aquarium maken het mag best iets duister zijn maar ik vind het verschil met voor en achter zo groot

Ah, ok de lichtverdeling dus. Dan kan inderdaad de oplossing zijn met voorin en achterin een (extra (?)) lichtlijn. Maar nog even de vraag, zitten de originele led lichtbuizen dan ook nog in je bak?
 
Ah, ok de lichtverdeling dus. Dan kan inderdaad de oplossing zijn met voorin en achterin een (extra (?)) lichtlijn. Maar nog even de vraag, zitten de originele led lichtbuizen dan ook nog in je bak?

Nee die zitten er niet in de hvp led plaats je op de plaats van de led buizen dus zodoende zou ik er nog 1tje kunnen plaatsen
 
Maar als je een extra lamp gaat plaatsen zal je misschien wel moeten dimmen omdat je anders teveel licht hebt
 
Daarom twijfel ik er ook over zou het zonder geld vinden daarom.
 
In ieder geval zal het qua lichtverdeling mooier worden, denk ik. Of het dan nodig is om al of niet te dimmen is dan ook pas dan te zien.
 
Terug
Bovenaan