HVP GOLDLINE


G

Goofy82

Guest
Goede avond,

Ik ben me aan het ori�nteren om led verlichting in mijn opnieuw opstartende 100x40x50 cm aquarium aan te schaffen. Nu kwam ik van HVP de nieuwe goldline serie tegen.

Nu is mijn vraag of iemand met deze serie al ervaringen heeft. Het zijn Epistar 5050 SMD leds,ik begreep dat je beter 5630 leds kan hebben omdat die meer licht opbrengst hebben.

M.v.g Robert
 
ik zie geen voordelen tegenover de "normale" strips, anders dar ze compacter zijn gebouwd en koelribben hebben..
 
Ik begrijp van de fabrikant dat deze ledbalk 2 T5 lampen vervangt. Nu vraag ik me af of dit echt zo is.
En of je dan genoeg licht hebt voor een redelijk beplante bak.
Ik wil ook veel laag blijvende planten op de voorgrond gaan proberen zoals Eleocharis sp. "Mini" en / of monte carlo .
 
tjah, met een diepte van 50cm zou HVP voldoende moeten zijn.
ik heb nooit echt problemen gehad (met HVP) met kleinere planten op 60cm hoogte..

maar als je serieus licth wilt kan je in mijn foto album kijken hoe ik het heb gebouwd :p

weet trouwens niet of de standaard JMB meer lichtopbrengst heeft dan HVP, wat ik wel weet is dat als je erom vraagt ze de 1W lampen ook in 3W kunnen bouwen, kost een stuk meer dan HVP maar licht opbrengst zou dan geen probleem meer moeten zijn.
 
Ok bedankt voor de info.

Iemand anders nog ervaring met specifiek deze ledbalk ?

Ik hoor het graag.....
 
Ik heb de HVP Goldline gekocht.

Mijn aquarium moet nog helemaal opgezet worden en ben nog niet zo ver. Maar als hij hangt zal ik wel wat info geven.
 
En zijn er nog foto's :) ik ben ook van plan om deze te halen een eerst de voorste te gaan vervangen met controller en dan de achterste balk. Kunnen 2 balken op 1 controller? Weet iemand dit?
 
Ben ook heel benieuwd naar jullie bevindingen. Ik krijg 8 augustus mijn nieuwe bak 150-50-50.
Ik denk een goldline en een retroline samen erboven te hangen. Extra grote voeding en een controller.
Ik heb nu al een set van hvp alles werkt goed, waterdiepte is 62 cm. De kleur vind ik net iets te koud, maar ik heb nu rgb en twee keer koud wit.
Straks met de goldline heb ik dan warmwit, coolwit en rgb.
Waar ik mij voor namelijk zorgen om maak is dat de spreiding van het licht bovenin de bak met 1 ledbalk. Vandaar dat ik er een retroline bij wil. Denk aan een rgb zodat ik de kleur van het licht eventueel wat warmer kan maken.
Wat vinden jullie?

Groetjes John.
 
Ben ook heel benieuwd naar jullie bevindingen. Ik krijg 8 augustus mijn nieuwe bak 150-50-50.
Ik denk een goldline en een retroline samen erboven te hangen. Extra grote voeding en een controller.
Ik heb nu al een set van hvp alles werkt goed, waterdiepte is 62 cm. De kleur vind ik net iets te koud, maar ik heb nu rgb en twee keer koud wit.
Straks met de goldline heb ik dan warmwit, coolwit en rgb.
Waar ik mij voor namelijk zorgen om maak is dat de spreiding van het licht bovenin de bak met 1 ledbalk. Vandaar dat ik er een retroline bij wil. Denk aan een rgb zodat ik de kleur van het licht eventueel wat warmer kan maken.
Wat vinden jullie?

Groetjes John.
heb ook pas hvp coldline en ja achter boven bijna geen licht denk ook een netro van hvp bij tenemen en ja ze passen op een control wel zwaardere voeding dacht 100 watt had bij hvp al info gevraagd en die stelde dat ook voor gr rob
 
En zijn er nog foto's :) ik ben ook van plan om deze te halen een eerst de voorste te gaan vervangen met controller en dan de achterste balk. Kunnen 2 balken op 1 controller? Weet iemand dit?
ja dat kan alleen zwaardere voeding hvp weet wel welke
 
Ben ook heel benieuwd naar jullie bevindingen. Ik krijg 8 augustus mijn nieuwe bak 150-50-50.
Ik denk een goldline en een retroline samen erboven te hangen. Extra grote voeding en een controller.
Ik heb nu al een set van hvp alles werkt goed, waterdiepte is 62 cm. De kleur vind ik net iets te koud, maar ik heb nu rgb en twee keer koud wit.
Straks met de goldline heb ik dan warmwit, coolwit en rgb.
Waar ik mij voor namelijk zorgen om maak is dat de spreiding van het licht bovenin de bak met 1 ledbalk. Vandaar dat ik er een retroline bij wil. Denk aan een rgb zodat ik de kleur van het licht eventueel wat warmer kan maken.
Wat vinden jullie?

Groetjes John.
ze beveelde mij aan een retroline 7000 4000 dus warm wit en cool wit er bij tezetten
 

Terug
Bovenaan