Wat is er nieuw

HVP led controller, 5 of 8 kanaals?

Jack Sparrow

Well-known member
Lid geworden
3 februari 2023
Berichten
119
Leeftijd
46
Locatie
Winschoten
Hallo,

Ik ben bezig om wat uit te zoeken voor een led controller voor mijn 140cm Z-A bak.
De volgende lampen komen erin in van HVP
- 1x 115cm Goldline
- 1x 115cm Retroline Daylight

Bij deze set zaten 2 mini controllers, maar ik wil toch zelf het eea kunnen aanpassen.

Nu zie ik op de site van HVP dat ze een 5 en een 8 kanaals controller hebben. Die laatste is met WiFi, waar ik toch wel oren naar heb vanwege
het instellen via een app.
De prijs is een ander verhaal, maar ook gelijk het volgende..
Is die meerprijs het waard tegenover de 5 kanaals controller?

Zijn er mensen die ervaring hebben met 1 van de 2? Ofzijn er nog andere opties?
 
De 5 kanaals is een normale Tc 420. die is door de meeste hier in gebruik. En die kun je vast voordeliger aanschaffen als dat HVP ervoor vraagt.. de app ken ik niet vd 8-kanaals.
 
Ik heb wel het eea gelezen over de Tc420, soms ook negatief mbt stuurprogramma of aansluiten op pc? Kan zijn dat ik oude berichten heb gelezen natuurlijk.

Maar de Tc420 is er ook met WiFi?
En ik neem aan dat het ook te dimmen is?
 
Tc 420 is geheel in te stellen ja. Elk kanaal/ kleur apart to 5 stuks dus
 
Zit ik op https://www.hvpaqua.nl/nl/controllers/ te zoeken naar een 8 kanaals…….nergens te vinden.

Kom ik via google uit op https://www.hvp-aqua.nl/ en daar staat die wel.

Volgens mij is dit dezelfde fabrikant. Raar dat je 2 websites in de lucht hebt.

Zelf heb ik jaren de tc 420 is gebruik gehad. De software is erg basic, maar als je het snapt is het niet moeilijk.
Maar het ding maakte bij mij erg veel piepgeluiden tijdens dimmen.
En uiteindelijk is die ook overleden, intern oververhit geraakt.

De tc 421 is een wifi variant van de tc 420. Dus zou via app te bedienen moeten zijn.

Maar persoonlijk ben ik het vertrouwen in dat spul kwijt.
Heb nu een daytime systeem gekocht. En in tegenstelling tot wat iedereen zegt heb ik daar GEEN tc 421 op aangesloten.
Maar gewoon de bijbehorende (te dure) daytime controller.

Maar dat ding werkt supergoed. Geen geluiden. Wordt ook niet warm. Loopt altijd gelijk.

Ik heb wel het eea gelezen over de Tc420, soms ook negatief mbt stuurprogramma of aansluiten op pc? Kan zijn dat ik oude berichten heb gelezen natuurlijk.

Maar de Tc420 is er ook met WiFi?
En ik neem aan dat het ook te dimmen is?

Er zijn mensen die of de logica van de software niet snappen. Of dat er teveel naar de controller is gestuurd zonder daar het juiste programma te selecteren.
Tevens is ook niet duidelijk waar welke data in staat. Maar je moet een bepaalde volgorde aanhouden.
De chinise crypto handleiding maakt het ook niet heel duidelijk.

TC 421 is met wifi.
En er zijn 5 kanalen (kleuren) te dimmen.
 
Ik wist ook niet dat er 2 websites waren van HVP.. ik kon daar ook geen prijs van de 8 kanaals controller vinden. Heb ergens anders wel een prijs gezien van 189,-
Dat wordt mij net ff te..🙄

Thanks voor de info zo ver. Ik ben nog een beetje sceptisch over de beschikbare controllers met wat ik her en der lees.
Bij de set van HVP zitten ook 2 mini controllers, misschien moet ik(als de bak er is) maar eens gaan kijken of de presets "Amazon" en "rainy season" past bij wat ik mooi vind.
 
Ik wist ook niet dat er 2 websites waren van HVP.. ik kon daar ook geen prijs van de 8 kanaals controller vinden. Heb ergens anders wel een prijs gezien van 189,-
Dat wordt mij net ff te..🙄

Thanks voor de info zo ver. Ik ben nog een beetje sceptisch over de beschikbare controllers met wat ik her en der lees.
Bij de set van HVP zitten ook 2 mini controllers, misschien moet ik(als de bak er is) maar eens gaan kijken of de presets "Amazon" en "rainy season" past bij wat ik mooi vind.
Amazone zal wel mooi zijn gok ik.

Maar rainy season is denk met bewolking in de middag en als je pech hebt licht flisen (bliksem). Nou, dan vliegen hier de manen uit de bak, dus dat lijkt me meer kermis, dan nuttig.
 
Amazone zal wel mooi zijn gok ik.

Maar rainy season is denk met bewolking in de middag en als je pech hebt licht flisen (bliksem). Nou, dan vliegen hier de manen uit de bak, dus dat lijkt me meer kermis, dan nuttig.
Denk ik ook..beter eerst maar proberen wat het is.
Kermisbak zit ik ook niet op te wachten idd..hehe.
Ik weet nog niet hoeveel groen in de bak komt maar misschien voldoet de rainy season wel.

Led is voor mij allemaal nieuw, dus qua lichtsterkte ken ik het niet.. In mijn eerdere ZA bak had ik T8 buizen.


1 - 5 Amzone.jpg

5 - 10 Rainy season.jpg
 
Hallo,

Ik ben bezig om wat uit te zoeken voor een led controller voor mijn 140cm Z-A bak.
De volgende lampen komen erin in van HVP
- 1x 115cm Goldline
- 1x 115cm Retroline Daylight

Bij deze set zaten 2 mini controllers, maar ik wil toch zelf het eea kunnen aanpassen.

Nu zie ik op de site van HVP dat ze een 5 en een 8 kanaals controller hebben. Die laatste is met WiFi, waar ik toch wel oren naar heb vanwege
het instellen via een app.
De prijs is een ander verhaal, maar ook gelijk het volgende..
Is die meerprijs het waard tegenover de 5 kanaals controller?

Zijn er mensen die ervaring hebben met 1 van de 2? Ofzijn er nog andere opties?
Geen ervaring maar er zijn hoopjes andere opties.

Maar zoals gezegd is de 5 kanaals niet veel meer dan een duur doorverkochte TC420 (1 van de vele alternatieven) TC421 (ook een alternatief) heeft wel WiFi
 
AquaCafe
Help Users
      triple: Vroege morgen
      Terug
      Bovenaan