Wat is er nieuw

Hydor filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter wieringer
  • Startdatum Startdatum
W

wieringer

Guest
Hallo mensen ik heb even een vraag heeft iemand ervaring met de hydor 30 buitenfilter?
Ik zoek WEER een nieuw filter want mijn eheim 2317 heeft het na 5 min begeven.
En ik zag de hydor bij zooplus staan voor een leuke prijs maar het moet wel wat zijn.

Hoe kan dat nou? Staat de rotor vast? Draait hij niet?

Hij lijkt wel niet opgang te komen er komt een klein stroompje water uit meer niet alles in de kop is ook nog heel. Ik heb al gas tape onder de rotor gedaan helpt niks magneet zat los deze ook vast gekregen met gas tape maar werkt nog steeds niet!

En ik wil niet een nieuwe rotor kopen want ik weet niet of dat het wel is snap je

Heb je naar de rotor en statoras gekeken, daar zit een nokje op.

Is dat nokje weg,draait de statoras wel, maar de rotor niet.

magneet zat los deze ook vast gekregen met gas tape ?
Probeer met secondenlijm te lijmen.

Zet hem in elkaar,en test hem in de gootsteen, met water.
Pas op met de verwarming.

Ja die zwarte dopje zitten er nog bij op het asje en onder het magneet zit gas tape zodat ie er strakker omheen zit. En achter het magneet zit een soort stopper maar die zit ook los. Kan ik het niet allemaal van maken met pvc lijm of is seconde lijm beter?

Maak eens foto. kan dat?

Bij Action hebben ze 3 tubetjes voor 1 euro.
WEl oppassen voor je vingers.

Ik zal er morgen wel effe een foto van maken want ik zit op me werk.

481553_0_82_lagerkorper_und_flugelteil.jpg

Ziet er zo uit?
https://www.youtube.com/watch?v=3upuS8E ... l=85027636

Deze is slim , boven de gootsteen.
https://www.youtube.com/watch?v=oqEGFh4 ... l=85027636

Hij klinkt als de eerste maar dan komt er maar een beetje water uit

Ik heb hem vanmiddag in 10 cm water gehad en dan ratelt hij zoals in filmpje 1 en er komt dat een beetje water uit maar zit geen lucht in of wat dan ook.

Nou ik heb de knoop door gehakt de eheim gaat hem niet meer worden dus die gaat voor onderdelen op Mp. Moet nou alleen nog een vervanger dus zou ik graag weten of iemand ervaring heeft met hydor filters en ja ik weet dat de watt wat hoger is dan eheim maar de eheim is te duur en de 2215 vind ik te weinig liter hebben.

Slim van je. Dan krijg je er 10-15 euro voor.

Draait de schoep dan door op de as?
Die kan je toch vastzetten, met secondenlijm?

Nieuwe rotor met schoep is 18 euro.

Ja die staat weer vast met gas tape gaat geen kant meer op. Maar ik steek liever geld in wat het nog wel een tijdje doet, zit toch te twijfelen over de 2215.

Ik ben het met Bertus eens dat een Eheim filter vaak simpel en goedkoop te repareren is. Ik wil niet eigenwijs zijn maar kijk nu eerst eens wat daadwerkelijk het probleem is met je filter voordat je blind een nieuwe koopt/besteld.

Ik weet de inhoud van je bak niet maar heb wel al 2 jaar ervaring met de 2215. Een fantastisch filter maar te licht voor bijv een rio 240 of iets dergelijks. Verklaar je nader...?

Gr Robin

Ik heb een juwel vision 260 er staan nu weer 2 superfish aqua pro 1 op maar die lekken een beetje na 5 jaar en gaan steeds meer geluid maken. Dus ik dacht neem een eheim want daar zijn altijd onderdelen voor ook voor de mijne de 2317 en daar passen de meeste of alle onderdelen weer in van de nieuwe 2217. Maar nu dat ik hem op me bak aangesloten had stopte hij er mee er kwam geen water meer uit de spraybar en hij begon te ratelen eerst dacht ik lucht maar dat was er al uit. Heb hem later in de wasbak gezet de kop met 10 cm water en kwam er een pis staaltje uit toen heb ik de schoep weer vast gezet maar de achterkant wat achter het magneet zit gaat er ook af deze moet ik nog vast lijmen. Misschien dat ie dan wat doet maar ik denk het niet.

Ja, Dan doet hij het niet,klimt iets omhoog,en schuift over de ribben.

Zet dat met montagekit vast. Goed laten drogen.

De achterkant achter de magneet bedoel je? Ik heb ook pvc lijm kan dat ook voorzichtig zonder te knoeien haha

Probeer het. Ook goed laten drogen.

Smeer het asje in, dan magneet er op.

Moet het als het droog is nog spoelen ivm giftige stoffen ofzo?

Zitten weinig giftige stoffen in, maar je kunt het doen.
Zie je gelijk of de lijm houd.

Oke ik heb ook effe foto gemaakt maar ik heb alleen een ipad op het moment dus ik zal hem morgen via de laptop doen kun je de onderdelen zien.

De vrouw wil een nieuwe filter dus de discussie kan ophouden. Haha jullie horen wat het geworden is.

Tja, Nieuw rotortje 10 euro.
Nieuw filter?

Zo kom ik aan mijn filters.
Jij zet hem op marktplaaats,bied 10 euro, en ben weer een filter rijker.

O, heb er al 15. Maakt niet uit,nog 1 er bij kan altijd.

Lydia Betta is aan het ruimen.
Alles wordt verkocht.

Nou vandaag heb ik voor de laatste keer nog een poging gedaan om hem aan de praat te krijgen maar dan zonder inhoud en dat lukte dit keer gelukkig. Ik heb ook alles ingesmeerd met pure vasaline.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan