Wat is er nieuw

hydrocleis

• Onderwerp starter Onderwerp starter MauriceB
  • Startdatum Startdatum
M

MauriceB

Guest
iemand enig idee hoe het kan dat deze plant geen nieuwe stengels met drijfbladeren meer aanmaakt , maar lancetvormige blaadjes die erg laag blijven?

is het een lichtkwestie?

Hoe is de situatie,waar en hoe hij staat?

Dat zal inderdaad met te weinig licht te maken hebben, dat deden ze bij mij ook altijd als ze te donker stonden.
Mijn ervaring is dat ze het liefst vol in het licht staan, met een stuk of 3 kleibolletjes rond de wortels.

Ik herinner me het volgende:
- er is hier tijden geleden een soortgelijk topic geweest
- allerlei wilde theorie�n kwamen langs
- toen ging ik in het Aquarium Plants boek van Kasselman kijken en vond ik dat Hydrocleis nymphoides en Hydrocleis marthii ERG op elkaar lijken, maar dan ��n van deze twee ook wel eens onderwaterbladeren aanmaakt (ik meen de marthii).

Dat zou dan tot de conclusie kunnen (!) leiden dat wat we allemaal HN noemen, misschien ook wel twee afzonderlijke soorten zijn.

~ Ivo

Ik heb hem nu in de andere bak gezet we zullen zien

Ff een update maar geen enkele verandering en staat wel in het volle licht.

Jammer,hier is het bijna een plaag!
Nieuwe stekken groeien zelfs tegen de achterwand zonder dat de wortels de bodem raken.

Knock knock, hint hint!!

Snap h'm maar wordt helaas niks via de post maar ophalen mag altijd natuurlijk! 😉

ophalen is een beetje ver weg

Waarom niet via de post trouwens in een plastic bakje kan dat niet?

Moet best een behoorlijk bakje zijn want zijn echte lange stengels die je niet te klein op kan rollen zeg maar.

Ah oke snap hem

Of het moet met de pakketpost. Kost wel 6,75 maar kan dan in een verpakking die ruim genoeg is 😉

Ja das een idee , ophalen in de buurt of naar de lfs rijden kostook benzine .
ik vind het een goed idee, maar reageer maar via pb gaat niet meer over het onderwerp 🙂

Inmiddels een nieuwe stek en deze doet het wel bladeren schieten eruit groeit zon 5 cm per dag.
Andere staat er nog in maar doet niks deze heeft ook grotere bladeren en de stengels zijn ook steviger.
Dus wellicht zijn het verschillende planten

Dat is goed nieuws!

Super Maurice!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan