Wat is er nieuw

Hydrocleys nymphoides (HN) verhuizen van lage naar hoge bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mascha&Ivo
  • Startdatum Startdatum
M

Mascha&Ivo

Guest
Wie heeft hier ervaring mee, het verhuizen van een HN van een aquarium met relatief lage waterhoogte (in casu: ~40 cm) naar een aquarium met juist hoge waterhoogte (in casu: ~55 cm) ?

Werkt het? Wat te doen? Wat niet? Etc.

Alle tips zijn welkom. Bij voorbaat dank 😀

Niet echt een zeker idee als ik eerlijk ben...

Ik kan me wel voorstellen dat je de plant pas verhuisd op het moment dat er een nieuw blad aan komt. Die zal dan door gaan groeien tot het water oppervlak. Die zal weer energie geven voor andere nieuwe stengels. De andere bladeren zullen het niet heel lang volhouden vrees ik...

Geen garantie natuurlijk, maar dit is wel hoe ik het zou proberen.

De bladeren sterven af en daarom kun je ze beter afknippen.

Oh ja, dat is het probleem natuurlijk.
Hmmm...
Lastig.

Allemaal bekend, maar wat nu elk blad dat er is onder water al komen te staan is dus de vraag...

Ik zou het gewoon laten staan. Op die manier komt er toch nog energie via de bladeren binnen, waardoor het volgende blad kan gaan groeien. De bladeren die nu te kort komen en dus onderwater staan, zullen niet morgen opeens weggerot zijn...

Gewoon doen,ik heb een HN verkregen van 30cm.Staat er nu prachtig bij.

Dan gaat er zodra er een mooie uitloper is eentje richting MsFelix. Dank Ales :petjeaf:

De hn die ik van seabait kreeg haalde mijn 85 cm ook niet. De meeste originele bladeren groeiden niet verder, maar twee groeiden naar de oppervlakte net als de nieuwe scheuten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan