Wat is er nieuw

Hydrocleys nymphoides

• Onderwerp starter Onderwerp starter JeffreyM
  • Startdatum Startdatum
J

JeffreyM

Guest
Ik heb nu al een flink tijdje een Hydrocleys nymphoides in mijn bak staan (Ik had er in eerste instantie zelfs twee), maar ik heb het idee dat 'ie verre van zo hard groeit als 'ie kan.

Het grootste aantal stengels wat hij tot nu heeft gehad is 5 op hetzelfde moment en ik heb er nog geen enkele stek van gehad.

Ik heb 4 kleibolletjes bij de plant toegevoegd en voeg elke week profito toe aan de bak.

Heeft iemand enig idee waarom ik nog geen stekjes zou kunnen hebben gehad en waarom hij zo traag groeit?

EDIT: Ik voeg trouwens ook co2 toe aan het aquarium.

Hmmm... altijd lastig om te weten wat de reden er van is dat een plant niet goed groeit. Als ik het zo lees doe je er alles aan om ze wel te laten groeien (misschien is dat het probleem...te veel toevoegingen?)

Ik heb hier 3 grotere planten en daar komt met grote regelmatig een stek van af. Ik had er laatst zelfs 7 staan (die zijn nu allemaal weg). Als er een stek staat, heeft die misschien wel elke 4 dagen een nieuw blad dat zijn weg zoekt naar de oppervlakte. Ik voeg helemaal niets toe, geen kleibolletjes, geen CO2, geen enkele andere toevoeging. Waarom ze bij mij wel groeien...GEEN IDEE!!

Ik blijf deze wel volgen om de meningen van alle echte kenners te lezen...!

Bedenk me net dat de manier van planten ook uit schijnt te maken.

De wortels moeten niet geheel in de grond. Dus tussen de voet van de plant en de bodem moet je de wortels nog zien. Dat is ook hoe de stekken zelf groeien als je ze hun gang laat gaan.

Dat heb ik als het goed is wel, dit is een foto van hoe die bij mij in de bodem staat:
378541jeffreym_0_85_picture.jpg

Dat wist ik ook niet, de mijne staan wel dieper de bodem, maar groeien goed, buiten dat ze steeds bladen aanmaken groeit er ook steeds een stengel/wortel uit welke zijn weg zoekt en na een 25 cm een nieuwe plant vormt.

Het zou me trouwens ook niet zoveel verbazen als het door mijn licht komt bedenk ik me net. Dit is het programma dat ik gebruik voor mijn LEDs, waarbij CH4 en CH5 mijn witte LEDs zijn:
454915jeffreym_0_85_backu.jpg

871551jeffreym_0_85_backu.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan