Wat is er nieuw

Hydroponie: lepelplant en aquarium?

Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
Naast twee aquaria heb ik ook aardig wat kamerplanten in huis staan. En ik dacht, valt daar misschien nog iets te combineren?
Ik kwam hier al ergens tegen dat de lepelplant ook gebruikt kan worden in de hydroponie. M'n epipremni heb ik helaas een paar weken geleden al weg gedaan. Pepermunt lees ik ook, maar daar is de hoek waar m'n bak staat denk ik te donker voor (bak staat tegen een blinde wand op de zuidwestmuur, dus de donkerste plek van een lichte woonkamer 😉 ).

Heeft iemand ervaring met het combineren van lepelplant en aquarium? Is het aan te raden de plant direct met de wortels in de bak te hangen, of juist niet?
Ik lees alle tips en adviezen graag! Hartelijk dank vast!

Ja hoor dat moet wel kunnen. Heeft bij mij ook een tijdje in de "hydroponics" meegedraaid. 🙂 Kan goed met de wortels in het water. Het is verder van geen enkele plant aan raden, of zo, om ze te verpulveren en aan je vissen te voeren (mogelijke gifstoffen) maar zo in het aquarium hangend is er niks aan het handje.

Er staat er nog eentje te verpieteren hier. 😛 Een overblijfsel van de hydroponics. Heeft al maanden niets anders dan water over z'n wortels gehad. (En soms zelfs dat niet, dan was ik het weer vergeten en lag 'ie plat.)

20210929_153403.jpg

Er staat er nog eentje te verpieteren hier. 😛 Een overblijfsel van de hydroponics. Heeft al maanden niets anders dan water over z'n wortels gehad. (En soms zelfs dat niet, dan was ik het weer vergeten en lag 'ie plat.)

Bekijk bijlage 331854
Hehe ja, het zijn de perfecte planten om te hebben als je vergeet om je planten water te geven, én als je je planten teveel water geeft want hij is onverzuipbaar inderdaad.
Fijn dat het kan! Dan ga ik maar eens een stukje van m'n plant afhalen, kijken wat dat gaat doen! Ben benieuwd!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan