Hypancistrus debilittera


M

mie567

Guest
Ik heb een Hypancistrus debilittera het is een mooie vis!
Maar vind het jammer dat hij niet erg actief is?

Ik vraag mij eigen af kan ik er andere algeneters bij zetten? Bijv een borstelneus?
Die dan mischien wel mijn aquarium een beetje schoon houden?
 
De meeste L nummers zijn s nachts pas actief en moet je ook niet als algeneters zien trouwens.
Hoe groot is je bak?
De boel schoonhouden is ook niet echt een taak voor de vissen en is een kwestie van zelf onderhoud doen en zorgen dat de omstandigheden zo zijn dat bv algen niet de overhand krijgen.
 
Mijn aquarium is 80 cm breedt, ik bedoel ook niet dat ik een vis wil die mijn bak schoon houd?

Maar een iets actievere vis dan deze zou wel leuk zijn!!
En eentje die ik dan ook eens kan zien, ook als mijn lamp een tijdje uit is komt hij nog steeds niet van zijn plek
 
Kan ik er een soortgenoot bijzetten?
Of gaan ze dan vechten?
 
Zulke vissen zien en voelen bewegingen ook al is het licht uit en wachten met actief worden tot jij lekker in dromenland bent ;)
Denk dat je toch dat je een ander soort vis moet nemen waar je leuk naar kan kijken.
 
Ik denk dat John daar gelijk in heeft en ik heb dezelfde ervaring als wat jij nu meemaakt. Ik vond het ook erg jammer dat ik mn L nummer destijds amper zag.
 
Daarbij ook het feit dat één dier zich vaker gaat verstoppen dan een groep, en dat vooral de mannetjes holen gaan claimen terwijl vrouwen veel vaker rondzwemmen.
 
hier zie ik mijn L-nummers hoogstens tijdens het eten geven.

heb ook een borstelneus (ancistrus cf cirrhosus) maar precies hetzelfde gedrag.

voor de rest zitten ze ergens verstopt zonder ook maar 1 vin te bewegen.
 

Terug
Bovenaan